آرشیو آذر ماه 1401

مقالات اصلی و تخصصی آموزش سئو در مشهد

تگ کنونیکال Canonical چیست؟

۷ بازديد
تگ کنونیکال Canonical روشی است که به موتورهای کاوش اعلام کنیم که یک نشانی (URL) ورژن اساسی یک ورقه چه آدرسی میباشد. به کار گیری از این تگ از مشکلاتی که با عث شناسایی محتواهای تکراری در یک‌سری نشانی از یک وب سایت می گردد خودداری می نماید.

به صورت خلاصه استفاده از تگ کنونیکال (Canonicalize) به موتورهای کاوش اعلام می نماید که شما می‌خواهید کدام ورژن از نشانی یک کاغذ از تارنما در نتایج کاوش اکران داده خواهد شد. درین نوشته ی علمی هر چیزی که نیاز می‌باشد از این تگ بدانید را یاد خواهید گرفت.

چرا تگ کنونیکال اساسی می باشد؟

محتوای تکراری یک مورد بسیار بغرنج در seo تارنما میباشد. اما زمانی موتورهای کاوش تعداد متعددی کاغذ با محتوان یکسان یا این که خیلی مشابه به هم را مشاهده می نماید منجر اشتباهات seo زیادی میشود. خلل نخستین این میباشد که در‌حالتی که خزنده های گوگل وقت برای رسیدگی محتواهای تکراری سایت بگذارند، ممکن میباشد بقیه محتواهای یکتای وبسایت شما را نبینند و استیناف نکنند.دوره خصوصی سئو مشهد  نقص‌ دوم این می باشد که خیل‌عظیم محتوای تکراری در سایت سبب افت جایگاه های شما در نتایج کاوش می شود و در غایت حتی در صورتیکه محتوای شما دارنده مرتبه خیر در نتیجه ها کاوش باشد، ممکن می باشد نشانی غلطی از شیت شما جایگاه گرفته باشد.

پس با به کارگیری از تگ کنونیکال از وقوع خطاها بالا جلوگیری فرمایید.

اشتباهات URl ها چیست؟

ممکن است شما با خویش تصور کنید که به هیچ وجه چرا باید صفحاتی با محتوای تکراری وجود داشته باشد. در موقعیت کلی کاربرانی که به سایت شما مراجعه می نمایند شاید تفاوتی دربین نشانی های متفاوت یک برگه قائل نباشد و محتوای شیت می باشد که برای آن ها اساسی میباشد البته برای موتورهای کاوش هر نشانی یکتایی یک ورقه جدا است.

به عنوان مثال، خزنده های گوگل میتوانند از روش همگی نشانی های پایین به ورقه مهم سایت شما دسترسی داشته باشند:

http://www.example.com

https://www.example.com

http://example.com

http://example.com/index.php

http://example.com/default.aspx

http://example.com/home/index

از دید کاربر کلیه نشانی های بالا یک ورقه می باشند ولی برای موتور کاوش هرکدام از نشانی های بالا یک برگه جداگانه می باشد و درواقع 6 ورژن کپی گردیده از یک شیت می باشند.

این یک نمونه بی آلایش از به وجود وارد شدن محتوای تکراری (duplicate Content) بود اما سیستم های مدیر محتوای مدرن و سایت های منحصر به فرد این خلل را شدیدتر کرده اند. خیلی از وبسایت ها برای یک ورقه از سایت نشانی های متفاوتی تشکیل داد می نمایند سئو کار مشهد  یا این که پارامتر های مختلفی را با انتهای نشانی وب سایت اضافه می نمایند. این پارامتر های میتواند برای تعیین لهجه و ارز و نوع سازمان دهی یک کاغذ که از طرف کاربر تعیین شد‌ه‌است باشند. که کلیه این ها باعث می‌شود سوای آنکه متوجه گردید صدها نشانی تکراری در یک وبسایت داشته باشید.

برای مثال یک وب سایت فروشگاهی را فکر کنید که نشانی صفحات متاع آن این چنین می‌باشد که گروه محصول نیز در url بیان می‌شود:

www.example.com/category1/1001

اکنون فرض فرمایید این جنس هم در تیم 1 است و هم در مجموعه 2 وجود دارااست. درنتیجه این متاع از روش دو نشانی زیر قابل دسترس است.

www.example.com/category1/1001

www.example.com/category2/1001

6-نکته برای طراحی تگ کنونیکال Canonical

قضیه محتوای تکراری می تواند بسیار بغرنج باشد البته در‌این نوشته‌علمی چند نگته مهم را ذکر میکنیم که باید هنگام استعمال از تگ کنونیکال به آنان دقت فرمایید.

1- تگ کنونیکال می‌تواند به برگه روان اشاره نماید

فرض فرمایید سه نشانی X،Y و Z محتوای تکراری دارا هستند و ورقه X ورژن اصلی می‌باشد. کلاس خصوصی سئو مشهد  مشکلی ندارد که در ورقه X نیز بوسیله تگ کنونیکال به‌این مورد اشاره فرمائید که ورژن اساسی صفحه به عبارتی نشانی X می باشد. این مورد ممکن میباشد بدیهی به لحاظ رسد اما نکته ای بسیار کلیدی میباشد که اکثری از سایت ها آن را ملاحظه نمیکنند.

2- به طبع در صفحه اساسی از تگ کنونیکال به کار گیری کنید

تکراری شدن نشانی کاغذ اصلی مسئله بسیار رایجی می باشد و سایت های دیگر با نشانی های متفاوتی به برگه اساسی وب سایت شما لینک و پیوند می دهند که شما نمی توانید این قضیه را در دست گرفتن نمایید. پس قطعا تگ کنونیکال را در ورقه اساسی تارنما استعمال نمایید تا از اشتباهات غیر قابل پیشبینی پرهیز فرمائید.

3- تگ کنونیکال صفحه های داینامیک را رسیدگی فرمایید

بعضی وقتها اپلیکیشن نویسی و طراحی وب اشتباه موجب میشود تا تگ کنونیکال متفاوتی برای صفحه های داینامیک وبسایت شما ایجاد کرد شود.کلاس حضوری سئو مشهد  مثلا از روش چند نشانی می شود به یک ورقه رسید اما به جای اینکه تگ کنونیکال همگی آن صفحات به یک نشانی و ورژن مهم آن ورقه اشاره نمایند؛ تگ کنونیکال تمامی آن نشانی ها موازی با به عبارتی آدرسی می باشد که ساخته شده است.

4- از سگنال های پیچیده بپرهیزید

در حالتی که از سیگنال های بغرنج و خطا به کارگیری نمائید، موتورهای کاوش ممکن می باشد تگ کنونیکال شیت را نادیده بگیرندآن را به خطا تعبیروتفسیر نمایند. برای مثال فرض نمائید که در صفحه x نشانی ورقه y را تحت عنوان تگ کنونیکال استعمال نموده اید و در شیت y نشانی شیت x را تحت عنوان کنونیکال معرفی نموده اید. در مجموع زنجیره وار کردن تگ کنونیکال ایده خیر وجود ندارد. در شرایطی که از این آیتم خودداری کنید و سیگنال های شفافی به موتور کاوش بفرستید، منجر می شوید که موتورهای کاوش انتخاب های صحت از صفحه های تارنما شما داشته باشند.

5- در به کارگیری تگ کنونیکال برای محتواهای در حدود هم مراقب باشید

بسیاری از اشخاص تصور می نمایند که استعمال از تگ کنونیکال تنها برای محتواهای عیناً تکراری مجاز می باشد، ولی شما میتوانید برای محتواهایی که بسیاز در حدود هم می‌باشند نیز از تگ کنونیکال به کار گیری نمائید. ولی این کار را می بایست با احتیاط ایفا دهید. راجع‌به این آیتم بحث ها و اختلاف نظرهای اکثری وجود دارد. البته این آیتم تماما صحت دارد که در صفحاتی که محتوای خیلی مشابه به هم دارا هستند از یک تگ کنونیکال استعمال فرمائید. به صورت نمونه در صفحه دو فرآورده از یک سایت فروشگاه آنلاین که فقط تفاوت آن دو کاغذ تنها در قیمت یا این که رنگ یا این که یک خصوصیت بسیار خرد هست؛ در اینجا عالی می‌باشد که یکی‌از صفحه ها را تحت عنوان برگه اصلی در حیث بگیرید و برای هر دو برگه از یک تگ کنونیکال یکسان به کارگیری نمایید.

این نکته را در حیث داشته باشید که در حالتی‌که در صفحاتی این چنین از تگ کنونیکال به کار گیری نکیند، شما نمی توانید رتبه خیر در نتیجه ها کاوش داشته باشید. ولی در شرایطی که دو برگه محتوای خیلی متفاوتی از هم داشته باشند و شما از یک تگ کنونیکال برای هر دو استفاده کرده باشید، گوگل آن تگ را در حیث نخواهد گرفت و دو صفحه را جداازهم از هم در نظر می گیرد.

6- استعمال از تگ کنونیکال (Canonicalize) محتوای تکراری چند دامنه

در صورتی شما رئیس تعدادی وب سایت می‌باشید، شما می‌توانید از تگ کنونیکال میان یک‌سری وب سایت استعمال نمائید. برای مثال فرض فرمائید که شما یک‌سری سایت مجله خبری دارید که یک محتوای یکسان را در همگی آن تارنما ها منتشر می‌کنید، به کار گیری از تگ کنونیکال در میان این وبسایت ها سبب می‌گردد که تمرکز شما صرفا بر روی یک نشانی باشد و اقتدار آن وب سایت را برای کسب مقام عالی در گوگل ارتقاء میدهد. این نکته را در حیث داشته باشید که چنانچه در یک برگه از وب سایت الف به گوگل اعلام میکنید که نشانی مهم این شیت سایت ب هست، آن برگه از تارنما الف دیگر شانسی برای دریافت کردن رتبه در موتورهای کاوش ندارد.

تگ کنونیکال یا این که ریدایرکت 301

یک کدام از سوال های معمول سئو این میباشد که آیا تگ canonical همچون ریدایرکت 301 اعتبار لینک را هم منتقل می نماید. در اکثری از مفاد این حادثه می افتد البته مجموعاَ این پرسش از اساس غلط است. بدین مورد دقت نمایید که‌این دو نحوه دو فیض گوناگون به خزنده های گوگل و یوزرها سایت اکران می‌دهد.

چنانچه در ریدایرکت 301 صفحه الف به صفحه ب منتقل گردد، یوزرها شیت ب را خواهند مشاهده کرد و به هیچ عنوان هیچ اثری از شیت الف مشاهده نخواهند کرد. البته در صورتیکه در صفحه الف کنونیکال ورقه ب را قرار دهید، موتورجستجو متوجه گردد که صفحه ب ورژن مهم هست اما یوزرها می‌توانند هر دو صفحه را مشاهده نمایند.

در سود در طول تعیین هرمورد از این دو شیوه مطمئن گردید که کدام خروجی، روش حلی برای مشکل سایت شما میباشد.

چطور بازرسی کنیم که تگ کنونیکال به صدق مصرف شده میباشد؟

هنگامی می¬خواهید تگ های canonical را رسیدگی نمایید، مفاد بسیاری وجود دارد که برای سئو بایستی سنجیده شود که در اینجا یک بررسی لیست سه موردی را به شما معرفی میکنیم:

آیا صفحه تگ canonical دارااست؟

آیا تگ canonical به نشانی صدق اشاره می نماید؟

شیت ای که به آن اشاره میشود قابل ایندکس است یا این که نه؟

یکی از مشکلات معمول این می باشد که تگ کنونیکال به کاغذ ای اشاره می نماید که آن نشانی در فایل robot.txt بلاک شد‌ه‌است یا این که تگ noindex در آن برگه وجود داراست و در اصل آن برگه از طرف خزنده های گوگل قابل استیناف وجود ندارد. که‌این قادر است یک سیگنال بغرنج به موتورهای کاوش ارسال نماید و منجر سردرگمی خزنده¬ها خواهد شد.

یکی از روش هایی که می‌توانید تگ canonical ورقه را ببینید، از بخش View Source است. در اکثر مرورگر ها با کلیک راست در ورقه مورد View Source وجود دارااست که با کلیک بر روی آن می‌توانید کدهای html هر صفحه از تارنما را ملاحظه کنید. و در تگ head برگه پیرو تگ canonical باشید.

تگ کنونیکال در بخش coverage ابزار Search console

در ورژن نو google search console در بخش coverage و در تب Excluded، چند جا در باب تگ کنونیکال حرف گردیده‌است که به دنبال به تفحص هرمورد از ارورهای این قسمت می پردازیم:

Alternate page with proper canonical tag

گوگل ورژن جایگزینی برای این نشانی را در جایی دیگر یافته است. این دقیقا به عبارتی کاری ست که از نشانی های canonical انتظار می رود و کاملا درست میباشد و مشکلی نیست. به عنوان مثال نشانی صفحه وبسایت شما در جایی به صورت www.example.com/page1?source=website1 بوده میباشد در حالی که نشانی کنونیکال سایت شما به صورت www.example.com/page1 می باشد.

Duplicate page without canonical tag

در‌این نصیب صفحاتی با محتوای تکراری را می‌بینید که با تگ canonical به ورقه مرجع ارجاع داده نمی‌شوند. برای رفع این نقص‌ در آن صفحه های از تگ کنونیکال استفاده کنید و مرجع آن شیت را معلوم نمایید یا این که در‌حالتی که به هر دلیلی نمی‌خواهید از تگ canonical استعمال فرمائید صفحه های تکراری را در فولدر robot.txt به طور noindex قرار دهید.

seo لوکال چیست؟

۷ بازديد
در‌این مقاله میخواهیم در مورد بهینه سازی لوکال یا seo محلی حرف کنیم و اینکه چطور قادر خواهیم بود با تمرکز به سئو لوکال در حاصل گوگل رتبه نه بگیریم.مسلما هنگامی از اینترنت استفاده میکردید, دیده اید که تجارت های محلی در جایگاه بالاتری در نتیجه ها گوگل و نقشه گوگل قرار میگیرند.

فهرست محلی پیش از این به عنوان فهرست صفحه google place شناخته میشد و آن‌گاه به صورت صفحه ها + Google و موقتا به عنوان فهرست google my business شناخه می شود. با اینکه بعدا عنوان دیگری خواهد داشت, قادر خواهیم بود بگوییم که فهرست های محلی, ابزار بازاریابی موثری برای بیزنس های کوچک می باشند.

عالی است بعضی از آمار های مربوطه به‌این آیتم را مطالعه کنیم.گوگل پس از استیناف روی خوی مشتریان محلی به حقایقی ذیل دست پیدا کرد:

97 % از کاربران موتورهای جستجو برای یافتن مشاغل محلی به صورت آنلاین جستجو کردند.
76 % از مصرف کنندگانی ه جستجوی محلی را روی موبایل خود ایفا داده اند طی یک روز از دکان بازدید کرده اند.
78 % از جستجو های محلی از طریق تلفن همراه منجر به خرید درون فروشگاهی می‌شود.
در شرایطی‌که صاحب تجارت محلی می باشید و این آمار ارقام سبب ساز تعجب شما نمیشود, کلاس سئو مشهد نمی دانم چه اتفاقی خواهد زمین‌خورد.کاربران دوست دارند به جای تحت و رو کردنِ سایت, بتوانند خیلی سریع و به سادگی جزئیات تماس مربوط به تجارت مانند ساعتها کاری, دیدگاه ها و اطلاعات ما یحتاج خود را به دست بیاورند.

فهرست های محلی, ابزاری اثر گذار برای جذب ترافیک می باشند.در بیشتر مفاد فهرست های محلی باعث می‌شوند تا جستجوی های بیشتری در مقایسه با مرتبه بندی های معمول seo ساخت شود.

ولی آیا بدین معناست که بایستی از سئو مرسوم به نفع سئو محلی صرف حیث نمائید؟ به طبع خیر.

شما می‌توانید هردوی آنان‌را جاری ساختن کنید و معیار دریافت ترافیک را دوبرابر کنید.

چگونه با استعمال از لوکال بهینه سازی یا seo محلی , در درجه بندی قرار بگیریم؟
local بهینه سازی

جایگاه بندی بالا با لوکال seo یا سئو محلی در مقایسه با بهینه سازی مرسوم طریق متفاوتی دارااست.دوره سئو مشهد الگوریتم گوگل, برای انتخاب محبوبیت یک بیزنس در هنگام تصمیم گیری برای شیوه مرتبه بندی در نتیجه ها جستجو, دسته متفاوت از علائم را مورد جستجو قرار می‌دهد.

در شرایطی که به این مورد این چنین فکر کنید, متوجه می‌شوید در شرایطی‌که رستورانی در یک شهر محبوب باشد داشتن پیوند های بسیار از سرار فضای وب نمیتواند بهترین عامل برای گزینش معیار درجه بندی آن تجارت در یک حوزه‌ باشد.

عواملی مانند نام, شماره تلفن, نظر ها مشتریان و مجاورت با بیزنس به محیطی که در آن جستجو صورت گرفته شاخص های بهتری هستند.

پیرو فهرستی از مهم ترین کارداران رتبه بندی ارائه می کنیم که گوگل از آن برای فهرست بندی محلی به کارگیری میکند:

سیگنال های کسب و کار من در گوگل (نزدیکی به کاوشگر, تیم بندی صحیح, واژه کلیدی در عنوان تجارت و …)
سیگنال های پیوند (انکر تکست ورودی, لینک به دامنه و…)
مطالعه سیگنال ها (مقدار بازرسی, سرعت تفحص و…)
سیگنال های باطن شیت ( مثل به کارگیری از عبارات کلیدی در عنوان ها)
سیگنال های نقل و پیمان ها
سیگنال های رفتاری استفاده کننده (نرخ کلیک, کلیک بر روی شماره تماس و…)
سیگنال های اجتماعی (تعامل با شبکات اجتماعی)
مورد ها بالا, موثرترین عواملی می‌باشند که از عکس العمل عوامل سکو بندی جستجو محلی سالانه از تارنما MOZ جمع شده اند.

در صورتی‌که میخواهید در نتایج جستجو محلی مرتبه بندی بالاتری بدست بیاورید, می بایست مطمئن شوید منتور سئو مشهد که تارنما و کاغذ گوگل My bussiness شما در مقایسه با رقبا ویژگی های بیشتری دارد.

افزایش حداکثری seo محلی با به کار گیری از تصاویر و ویدئو ها
سئو محلی در ویدئو

بهتر یا بد برای اکثری از مردم عکس تهیه نمودن یا سلفی میسر کردن از ذایی که میخوند تبدیل به یک عادت گردیده‌است و جای تعجب نیست که گوگل روی این مراحل رایج سرمایه گذاری کند.در اواخر آگوست سال 2017 گوگل امکانی مهیا کرد آموزش سئو مشهد تا بتوان روی گوگل مپ, ویدئو ها را از رسانه های عمومی به فهرست بیزینس گوگل آپلود کرد.یک زمان بازاریابی بدون استعمال, پایین لحاظ رادار تکان میکند و یک مالک بیزنس زرنگ میتواند از این مزیت به نه استعمال کند.

و البته برویم سراغ مطالعه لیست لوکال seo (Local بهینه سازی)

مطالعه لیست و منابع ضروری برای درجه بندی لوکال seo یا سئو محلی
یکی از بهترین استراتژی ها برای بدست آوردن سکو بالا در بهینه سازی محلی این میباشد که رقبای محلی را تفحص فرمایید و کارایی نمائید تا از آن ها سبقت بگیرید.اجرای رسیدگی لیست ذیل به شما یاری میکند تا در مسیر قرار بگیرید که در نتیجه ها جستجوی محلی بالاترین مرتبه را به دست بیاورید.

پروفایل کسب و کارتان را روی google my business تایید کنید.
تا حد قابلیت پروفایل google my business را با اطلاعات بیشتری تکمیل نمایید.
طبقه بندی یا دسته بندی کسب و کارتان را قطعا صحیح وارد نمائید.
نام و محل بیزنس خود را در جایی روی سایت مانند برگه مهم و کاغذ تماس قرار دهید.
نام بی نقص کسب و کار, آدرس و شماره تماس استخراج و کارتان را در جایی از تارنما قرار دهید.این موردها باید با هم, گروه بندی شوند تا گوگل آن را به عنوان یک نقل و پیمان ثبت کند.
از اسکیما ها برای خصوصیات تجارت محلی خود استعمال فرمایید.
مشتریان را تشویق نمایید در ثبت برخورد استحصال و کارتان مشارکت کنند.
در نهایت فهرست استخراج و کارتان برای داده های صحیح نام, آدرس و شماره تماس را دوباره بازرسی نمائید.این جزئیات باید با فهرست google my business صفحه تماس و فهرست کسب و کار خارجی وب سایت یکسان باشد.

هرآنچه که باید در مورد سئو سوشیال سیگنال Social Signals بدانید

۴ بازديد
سوشیال سیگنال چیست و چه تاثیری در بهینه سازی وبسایت داراست؟
شبکه های عمومی درواقع چیزی بیش تر از یک پلتفرم پیام رسانی نیستند. پلتفرم های اجتماعی در طی مجال تکامل یافته اند و اکنون بخشی از معاش روزانه ما می باشند.
تا همین چندین وقت اخیر، عموم وقت متعددی صرف اینستاگرام و توییتر می کردند. البته امروز، این اشخاص هر ماه از روش رسانه های اجتماعی خویش درآمدزایی می نمایند.
فراگیری سوشیال سیگنال
پیش از اینکه نگاهی به سیگنالهای اجتماعی یا این که به عبارتی سوشیال سیگنال بیاندازیم، بیایید درباره موضوعی بسیار مهم حرف کنیم.
سخن ما در اینجا این میباشد که در شرایطی‌که درآمد شما از روش وبسایت و حضور در فضای آنلاین میباشد آموزش سئو در مشهد  اما رسانه های اجتماعی را نادیده می‌گیرید، خطا بزرگی اجرا می دهید. داشتن یک استراتژی کانال اجتماعی قدرتمند در حال حاضر شالوده و شالوده مهم دیجیتال مارکتینگ برای هر استحصال و کاری میباشد.
به این ترتیب در شرایطی‌که شما در پلتفرم های متعدد شبکه های عمومی فعال می‌باشید، مزایای بیشماری وجود داراست که می‌توانید از آنان به کار گیری فرمائید. یکی‌از مزایای این دستور کسب به سوشیال سیگنال برای وبسایت تان میباشد. اینک، در شرایطی که شما می‌خواهید بدانید که سوشیال سیگنال چیست و چه‌طور قادر است تارنما تان را در کل زیر اثر قرار دهد پس با ویرلن یار گردید.
(Social Signals) سوشیال سیگنال چیست؟
سوشیال سیگنال کل لایک ها ، نظرها، اشتراک گذاری ها، و تعامل کلی یک تارنما و شیت اینترنت در پلتفرم شبکه های مردمی متفاوت میباشد. این سیگنال‌ها بوسیله گوگل برای سنجش اینکه آیا یک ورقه اینترنت پر ارزش میباشد یا این که خیر، در لحاظ گرفته می‌گردد. چنانچه کاغذ اینترنت دارنده سوشیال سیگنال بالایی باشد، بدین مفهوم میباشد که محتوای آن لایک گردیده و به وسیله اشخاص متعددی به اشتراک گذارده می‌گردد. این قضیه به seo وب سایت و سکو بندی وب سایت در جستجوهای گوگل امداد کرده و از نگرش گوگل تحت عنوان نوعی دیگر از بک لینک و پیوند ها به چشم میخورد.
هم اکنون که میدانید، سوشیال سیگنال یعنی چه، بیایید التفات داشتن سوشیال سیگنال را بدانیم:
التفات سوشیال سیگنال در سال ۲۰۱۸
ارتقاء ترافیک با کیفیت خوب
کلیه ما دوست داریم ترافیک مجانی بدست آوریم ؛ ترافیکی با کیفیت خوب که برای seo و دستیابی جایگاه فراتر در گوگل به آن نیاز دارید.سئو کار خوب مشهد  هم اکنون برای استحصال بدین نقطه شیرین در گوگل، شما بایستی فاکتورهای seo بهینه سازی را برآورده فرمایید. از میان ۲۰۰ دلیل سکو بندی seo ، سوشیال سیگنال معمولی ترین منش برای بهینه سازی وبسایت و استحصال درجه بندی فراتر در گوگل و ارتقا ترافیک با کیفیت خوب می باشند.
ولی گوگل صرفا مقالاتی که محتوای قادر، اقتدار عالی، و حضور پر رنگ در شبکه های مردمی دارا هستند را رنک می نماید.
ساخت‌و‌ساز بک لینک و پیوند گران بها از روش سوشیال سیگنال
همانگونه که در نوشته‌علمی اثر بک لینک و پیوند در seo وب سایت گفتیم صرفا خرید بک لینک و پیوند فالو از روش رپورتاژ اطلاع رسانی در تارنما های پربیننده با اتوریتی بالا در بهینه سازی اثر دارااست بدین ترتیب احتمالا اکثری از شما در‌این تامل می باشید که زیرا شبکه‌های‌مردمی بک لینک و پیوند فالو نمی دهند ، به اشتراک گذاشتن مطالب در شبکه های مردمی برای seo بی سود میباشد. با این هم اکنون، مت کاتس به طور رسمیً اظهار‌کرد که Google لینک و پیوند های کانال اجتماعی را تحت عنوان یک فاکتور بهینه سازی بهینه سازی و مرتبه بندی در SERPs به اکانت میاورند.
مهندس متیو کاتس، اکنون در دسته چگونگی و باصرفه‌سازی موتور کاوش (seo) در کمپانی گوگل فعالیت می کند.
هم اکنون فرض نمایید دو سایت با ساخت‌و‌ساز محتوا ی حدودا یکسان داشته باشیم که یک کدام از هیچ حضوری در شبکه‌های‌عمومی نداشته باشد و دیگری حضور مارک قابل قبولی در شبکه های عمومی داشته باشد. در آن شکل، گوگل آن سایتی که حصور اجتماعی بالاتری داراست را در جایگاه بندی (رنک) فراتر قرار می دهد
خرید سوشیال سیگنال برای ارتقا اتوریتی و توان دامنه
ارتقا اتوریتی و اقتدار دامنه بازاریاب فضای مجازی
ارتقاء اتوریتی و اقتدار دامنه
بازاریاب فضای مجازی
سوشیال سیگنال شاخصی بی واسطه و بدیهی از محبوبیت می‌باشند. جذب لینک و پیوند و بازدید مدرس سئو مشهد  بیشتر از پیج های دوستداشتنی در شبکه های عمومی منجر ارتقاء اتوریتی و اقتدار دامنه میشود. این روشی تست گردیده بوسیله اکثری از بهینه سازی کاران میباشد.
در حال حاضر خوا هیم روئت کرد که به چه شکل خواهیم توانست سوشیال سیگنال ارگانیک را ارتقاء دهیم و در سال ۲۰۱۸ سکو بهتری در گوگل دستیابی کنیم
ارتقاء سوشیال سیگنال
در‌این قسمت از یادگرفتن بهینه سازی چندین مثال از شایسته ترین نکات برای ارتقاء سریع سوشیال سیگنال با کیفیت خوب اورده شده میباشد:
به طور روزمره در شبکه های عمومی پست بگذارید.
عموم فقط درصورتی که مارک شمارا خواهند آشنایی که روزمره نظرشان را جلب نمایید. برای این خواسته، شما می بایست روزمره در مجموع پلتفرم های اجتماعی یک پست ارسال نمایید.
از تصاویر به کار گیری فرمایید.
تصاویر گویای هزاران واژه و کلمه میباشند. هیچ کس دوست ندارد یک متن خسته کننده ی زمانبر را بخواند. از سایرین مختلف باشید و از عکس های دیدنی و آموزنده استعمال نمایید.
آحاد مجموعه های شبکه‌های‌مردمی را پوشش دهید.
به حافظه داشته باشید، یک اسم تجاری صرفا هنگامی مارک میگردد که در آحاد مجموعه های اجتماعی فعال باشد. خلال این، گوگل این مسئله را هنگام مرتبه بندی تارنما متوجه شود. اعتقاد و باور نتیجه ها نمایید که کلیه پلتفرم های اجتماعی بلندمرتبه مانند رخ بوک، توییتر، گوگل پلاس، Instagram ، Pinterest، و لینکدین را در لیست خویش قرار می دهید.
مسابقه ساخت و ساز فرمایید.
پاداش دادن و مسابقات، روندهایی نو در شبکه‌های‌عمومی میباشند. برای جلب بازدید بیشتر از پروفایل تان، سئو کار خوب مشهدتک تک کاری که می بایست ایفا دهید این میباشد که یک مسابقه را به صورت همگانی اعلام فرمائید و بعد شاهد سود ای خوب باشید.
آیا بایستی از سوشیال سیگنال در سال ۲۰۱۸ به کارگیری کنیم؟
اینجانب میدانم این دقیقاً به عبارتی چیزی میباشد که شما می‌خواهید بدانید.
جواب به‌این پرسش یک آری بسیار تعالی میباشد. در واقع، هنگامی که پیشرفت دهندگان گوگل به طور رسمی آن را تحت عنوان یک استدلال بهینه سازی و جایگاه بندی در موتور کاوش SERPs اعلام کرده اند، دیگر شما نمی توانید آن را نادیده بگیرید.
مطمئن گردید که از سوشیال سیگنال حقیقی وواقعی در صفحه های اینترنت خویش به کار گیری می‌کنید اما خرید سوشیال سیگنال را پیشنهاد نمی کنیم. گوگل میتواند چگونگی سوشیال سیگنال را احساس نماید و به راحتی می‌تواند قضاوت نماید که آیا آن حقیقی میباشد یا این که خیر.
یک چیز دیگر، هیچ زمان فراموش نکنید که سوشیال سیگنال را از گوگل پلاس Google+ بگیرید چراکه به گوگل وابستگی داشته و گوگل میل داراست سوشیال سیگنال گوگل پلاس Google+ را بیشتر وزن دهد. (بها بیشتری قائل خواهد شد)
چه انتظاری از نقش سوشیال سیگنال بر seo داشته باشیم؟
تا‌زمانیکه پلتفرم های اجتماعی در هم اکنون تبدیل شدن به شکلی استفاده کننده پسندانه خیس می باشند، داشتن یک نرم افزار کارکشته برای شبکه‌های‌مردمی ضروری میباشد. در شرایطی که به هر دلیلی، شبکه های عمومی را نادیده می‌گیرید بعد از رقابت بیرون گردیده اید. سوشیال سیگنال‌ها یک کدام از ۲۰۰ شاخص درجه بندی و بهینه سازی تارنما و معمولی ترین خط مش برای دستیابی مرتبه در موتور کاوش می‌باشند. در واقع، سوشیال سیگنال فعلا هم قیمت بک لینک و پیوند ها می باشند!
مدل تازه داده ها
امروزه عموم بیشتر داده ها گزینه نظرخود را از شبکه‌های‌مردمی اخذ می نمایند، چراکه آن ها از روش این پلتفرم ها با مارک ها رابطه برقرار می نمایند. با این وجود، نسبتاً کلیه ی ما به عنوان مثال شما و اینجانب از رسانه های اجتماعی به کارگیری میکنیم و اینجانب درنگ می‌کنم این شایسته ترین و راحت ترین طریق برای رابطه با مشتریان تان و تبدیل (convert) آنان میباشد.
متکی بودن سازی
با یک خصوصیت فردی سازی گردیده، برندهای تجاری در مشتریان خویش احساس متکی بودن ساخت می نمایند. کاربری که از گوگل آمده میباشد، به راحتی به یک مشتری بالقوه تبدیل نمی‌شود، ولی در عین حالا، هنگامی که مارک شما از روش شبکه های مردمی ،در گذر مجال در آن ها متکی بودن تشکیل داد، این عمل معمولی خواهد بود.
تبدیل خوب
زمانی که اتکا مشتری خویش را به دست آوردید، فروش مجدد به آن ها امری سهل خواهد بود. به خیال اینکه شما بها برندتان را در کل شبکه‌های‌اجتماعی ساخت و ساز نموده اید، در حال حاضر میتوانید از تبدیل های خوب لذت ببرید، چون مشتریان سابق شما به مشتریان تازه تبدیل خواهند شد و در فیض شما می‌توانید بها ارتفاع قدمت مشتریتان(LTV) را ارتقاء دهید.
بهینه سازی سوشیال سیگنال-شبکه‌های‌مردمی بازاریاب فضای مجازی
seo سوشیال سیگنال-شبکه‌های‌مردمی
بازاریاب فضای مجازی
شایسته ترین فعالیت برای تقویت سوشیال سیگنال در تارنما تان
در سرویس ها بهینه سازی دو رویه وجود دارااست که می‌تواند حضور اسم تجاری شما در شبکه‌های‌مردمی را تقویت نماید:
باطن وب سایت
به آسانی دکمه های به اشتراک گذاری را در سایتتان قرار دهید تا آنان بتوانند مطالب شمارا به اشتراک بگذارند و مشغول محتوای شما شوند.
دکمه های اتصال سهل وآسان
بلاگ خویش را با مطالب نو و دیدنی آپدیت نگه دارید.
سوا وب سایت : حضور توانمند خیس در کانال های دوستداشتنی :
چهره بوک
شبکه یوتیوب
اینستاگرام و Pinterest
اکانت توییتر
گوگل پلاس
لینکدین

میزان مناسب چگالی کلمات کلیدی برای سئو چقدر است؟

۷ بازديد
نسبتاًً غیر ممکن می‌باشد که در باب بهینه سازی صحبت بزنیم و سخنی از کلمه ها کلیدی به در بین نیاید. کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار در بهینه سازی هست. برای همین معمولاً تمامی مباحث مربوط به seo و فراگیری سئو با حرف در مورد کلمه ها کلیدی یا همان کلیدواژه شروع می شود.

به سبب اهمیت و تأثیرگذاری کلیدواژه‌ها در سئوی وبسایت، تصمیم گرفتیم تا این مقاله‌ی آموزشی را به کلمات کلیدی اختصاص دهیم. در‌این نوشتار، کلمه ها کلیدی را تعریف می کنیم و به حساب آوردن و یافتن کلمه و واژه کلیدی را آموزش میدهیم.

کلمه و واژه یا لغات کلیدی چیست؟
واژه یا کلمه ها کلیدی یا کلید واژه که در انگلیسی هم به آن keyword یا keywords گفته می‌شود، واژه‌ها یا عباراتی میباشند که موتورهای جست‌وجو نظیر گوگل، از طریق آن ها متوجه میشوند که یک محتوا در زمینه ی چه موضوعی هست. به طور مثال، کلیدواژه‌ی همین نوشتاری که در هم اکنون خواندن آن هستید، «کلمات کلیدی» است. این عبارت در سرتاسر نوشته‌ی علمی و در متن و عناوین، تعدادی بار تکرار شده. از این طرز، گوگل متوجه می‌گردد که در این محتوا در ارتباط عبارات کلیدی صحبت شد‌ه‌است. بدین ترتیب هنگامی که یک کاربر این کلمه ها را در جست‌وجویش به فعالیت می‌برد، گوگل اورا به این سایت راهنمایی می‌کند.



همین تعریف‌و‌تمجید به خوبی اهمیت بالای کلیدواژه‌ها را آرم میدهد. حدوداً غیر ممکن می باشد که سوای به کار گیری از کلیدواژه‌های اساسی و نوشتن محتوا در ارتباط آنان، بتوانیم در صفحات نتیجه ها گوگل، جایگاه‌ی نه بگیریم. یکی‌از مهم ترین کارهایی که برای ارتقای سئوی وب سایت می بایست جاری ساختن دهیم، مطالعه در ارتباط واژه و کلمه کلیدی و به حساب آوردن آن می باشد.

رسیدگی در مورد واژه کلیدی چیست؟






تفحص در امر کلمه کلیدی یا keyword research، فرایند‌ای می باشد که در آن، لهجه و عبارات کاربرانی که حول تولید ها، خدمات و محتواهای شما جست‌وجو می‌کنند، شناسایی می گردد. به عبارت دیگر، در این فرایند متوجه می‌شویم که لغات اصلی کاربران و یا مشتریان هدف شما، چه چیزهایی می‌باشند. این روند شامل نظارت، مقایسه و حق اولویت‌بندی برای استعمال از بهترین کلمات کلیدی برای وبسایتتان نیز می‌شود.

چرا رسیدگی در مورد عبارات کلیدی برای seo اصلی است؟
بازرسی درباره ی واژه و کلمه کلیدی، تنها راهی هست که از طریق آن می‌توانید متوجه شوید که کاربران در اینترنت در زمینه‌ی چه چیزهایی جست‌وجو می‌کنند. ایجاد محتوا بدون پیش گویی قصد کاربران، اصلی ترین اشتباهی می‌باشد که می‌توانید مرتکب شود. به لحاظ می‌رسد بخش اعظمی از صاحبان تارنما نیز مرتکب این غلط می گردند و فارغ از در نظر گرفتن کلیدواژه‌ها، ایجاد کرد محتوا می‌کنند. به همین خاطر هست که هیچ ترافیکی از سوی گوگل به سمت بخش اعظمی از دنیای وب سرازیر نمی‌شود.





بازرسی درباره ی لغت ها کلیدی قادر است به شما نشانه دهد که در صورتیکه برای یک کلمه کلیدی خاص، جایگاه خوبی بگیرید، چه ترازو ترافیکی عایدتان خواهد شد. همچنین متوجه خواهید شد که برای هر واژه و کلمه کلیدی، بایستی چه نوع محتوایی ایجاد نمائید.

چگونه بهترین لغات کلیدی را پیدا کنیم؟






برای یافتن لغات کلیدی، راه‌های متفاوتی وجود دارد. در این نصیب تعدادی از بهترین طرق موجود را معرفی میکنیم:

ایده‌پردازی و طوفان فکری
برای شروع می‌توانید خودتان به تنهایی یا با همراهی تعدادی از همکاران، فهرستی از موضوعات و لغات مرتبط با استحصال‌وکار و تخصص خود را مشخص فرمایید. از جملهً فرض نمائید که شما دارای یک آژانس دیجیتال مارکتینگ میباشید. در اینجا باید از خود بپرسید که کاربران در زمینه‌ی چه موضوعاتی جست‌وجو می‌کنند که ممکن هست به کسب‌وکار ما مرتبط باشد. به طور مثال، تعدادی از موضوعات مرتبط با دیجیتال مارکتینگ در پی فهرست گردیده است:





شبکه‌های اجتماعی
بازاریابی ایمیلی
ترافیک وب سایت
بازاریابی محتوا
وبلاگ‌نویسی
تبلیغات کلیکی
دقت فرمائید که این مورد ها زمینه (topic) می باشند و هنوز به کلمه و واژه کلیدی نرسیده‌ایم.

به کار گیری از جست‌وجوهای مرتبط
یکی بهترین راهکارها برای یافتن لغات و عبارت کلیدی، به کارگیری از خود گوگل است. کلاس سئو مشهد به این صورت که شما موضوعات کلی مورد نظر خود را در گوگل جست‌وجو میکنید و از طریق بخش «جست‌وجوهای مرتبط» می بینید که کاربران در آن ناحیه، از لغات و عباراتی برای جست‌وجو استعمال کرده‌اند.

به طور مثال با جست‌وجوی عبارت «بازاریابی ایمیلی» در گوگل، به جست‌وجوهای مرتبط زیر می‌رسیم:

معایب بازاریابی ایمیلی
انواع آدرس اینترنتی مارکتینگ
آموزش آدرس اینترنتی مارکتینگ حرفه‌ای
ایمیل مارکتینگ چیست
مقاله بازاریابی ایمیلی
قیمت پست الکترونیک مارکتینگ
استعمال از نشانی اینترنتی مارکتینگ
پنل ایمیل مارکتینگ مجانی
این مورد ها، مرتبط‌ترین کلمات کلیدی به قضیه مورد نظر می‌باشند. در واقع گوگل دارد به شما میگوید درین قضیه، این کلمه ها و لغات بیشتر جست‌وجو شده‌اند و شما می‌توانید از این لغات و کلمه ها به عنوان نمونه کلمات کلیدی مقاله‌ها استعمال فرمائید.

گوگل به صورت پیش‌فرض، ۸ عبارت مرتبط با جست‌وجوی شمارا نمایش می‌دهد. برای یافتن عبارت مرتبط بیشتردوره سئو مشهد ، دو کار می توانید اجرا دهید.

نحوه نخستین این است که بر روی هر مورد از این جست‌وجوهای مرتبط کلیک کنید و ۸ عبارت مرتبط با آن‌ها‌را نیز بیابید. طرز دوم به کارگیری از ابزارها و اکستنشن‌هاست. اکستنشن Keywords Everywhere که بر روی مرورگر شما (کروم یا فایرفاکس) نصب می گردد، در هنگام جست‌وجو در گوگل، تقریباً کلیه کلمات مرتبط با جست‌وجوی مورد نظر را به شما نمایش می‌دهد و حتی می‌توانید از آن یک فایل اکسل خروجی بگیرید.

به کارگیری از ابزارهای یافتن و آنالیز کلمات کلیدی
راه و روش‌هایی که تا پیش از این در مورد آن صحبت کردیم، بیشتر به صورت دستی اعمال می شد. اما می‌قدرت به امداد ابزارها و وب سایت‌های جان دار در باب یافتن و به حساب آوردن عبارات کلیدی، بخش اعظمی از این روند را به صورت اتومات اجرا بخشید. در‌این بخش تعدادی از این ابزارها و تارنما‌ها را معرفی می کنیم.





Google’s Keyword Planner: بی‌شک، ابزار Keyword Planner گوگل، بهترین و قابل اتکاترین ابزار برای یافتن کلمات کلیدی است. دلیلش هم هویدا هست. هیچ ابزار دیگری جز خود گوگل، به دیتای خام و گرانبهاِ کلمه ها جست‌وجو شده به وسیله کاربران دسترسی ندارد. براین اساس می‌توان انتظار داشت که بهترین و دقیق‌ترین نتایج با استفاده از این ابزار به دست بیاید. اما باید این نکته را هم گفت که این ابزار بیشتر برای کمک به افراد راجع به تبلیغات کلیکی طراحی شده، و هدف آن ارتقای seo نبوده. ولی می‌توان از آن برای یافت کردن کلیدواژه‌های مرتبط و همچنین ایده‌های جدید بهره مند شد.
Exploding Topics: تارنما Exploding Topics ابزاری شبیه به Google Trend هست.آموزش سئو مشهد  در این وب سایت میتوانید کلمات و کلماتی را که بیشتر از همگی بوسیله کاربران در گوگل جست‌وجو گردیده‌است را بیابید. در واقع می‌توانید ترندهای روز را پیدا نمائید. امکان دسته‌بندی ترندها مبنی بر قضیه نیز درین تارنما مهیا گردیده است.
Keyword Surfer: این ابزار به مانند Keyword Everywhere که در قسمت‌های گذشته به آن اشاره کردیم، یک اکستنشن است که بر روی مرورگر شما نصب می‌شود. با نصب این اکستنشن بر روی مرورگر خود، هر بار که در گوگل عبارت یا واژه‌ای را جست‌وجو نمائید، با فهرستی بلندبالا از کلمات و لغت ها مرتبط مواجه خواهید شد.
SEMrush: یکی‌از بهترین ابزارهای جان دار در حوزه‌ سئو می‌باشد. اما برای استعمال از امکانات بدون نقص، می بایست نسخه پریمیوم آن را تهیه کنید. ویژگی اصلی ابزار SEMrush این هست که به جای آن که به شما لغت ها مرتبط سفارش دهد، دقیقاً میگوید  منتور سئو مشهد که با چه کلیدواژه‌هایی می توانید مرتبه خوبی در گوگل استحصال فرمائید. بنابراین که شما آدرس تارنما مورد نظر را به‌این ابزار می‌دهید و این ابزار به شما می گوید که آن سایت از چه کلمات کلیدی‌ای برای مرتبه عالی تهیه کردن در گوگل استفاده کرده است. در واقع این ابزاری مناسب برای به حساب آوردن لغات کلیدی رقبای شماست.
Ahrefs: این ابزار هم یکی مهمترین و بهترین ابزارهای سئو محسوب می‌شود. این ابزار دارای یک بخش به نام keyword explorer هست که از طریق آن میتوانید اطلاعات بسیار مفیدی درباره هر واژه کلیدی به دست بیاورید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که آیا این واژه و کلمه کلیدی قیمت کار کردن را درد یا نه. همچنین مبتنی بر لغت ها کلیدی مورد نظر خودتان، یک سری عبارات و کلمات مرتبط نیز به شما پیشنهاد داده می‌شود.

گوگل در زمینه‌ی لینک سازی چه میگوید؟

۶ بازديد
نیاز روز افزون افراد به استفاده و به کار گیری داده‌های اینترنتی و کسب اطلاعات موردنظر سبب ساز شد‌ه‌است تا طی سالیان گذشته، معنی و علم سئو موتورهای جستجو (seo) بیش تر از پیش التفات پیدا کند. به همین دلیل، وبسایت‌های مختلف در کارایی میباشند تا بهترین سکو را فی مابین دیگر رقبا استحصال کنند. در این دربین، گزینه مهمی به نام لینک و پیوند سازی (Link Building) که برای یکسری سال فراموش شده بود، مجدداً احیا شده و کارشناسان بیش تر از پیش به مداقه آن پی برده اند. در‌این نوشته‌علمی قصد داریم تا ضمن توضیح در زمینه‌ی اهمیت این آیتم، روش‌های معمولی و کاربردی را جهت لینک و پیوند سازی معرفی کنیم.

گوگل تایید کرده است که لینک سازی داخلی، گزینه مهمی می باشد و در کنار محتوای مناسب،کلاس سئو مشهد  برای مثال عواملی میباشد که به استحصال جایگاه بالای تارنما یاری شایانی می کند. سوای پیوند ها، جایگاه بندی سخت میباشد و گوگل به پیوند‌ها بیش از هر کدام دیگری اهمیت میدهد. تا قبل از ماه آوریل سال 2012، هر وب سایتی کارکشته بود تا با اضافه کردن تعداد زیادی از پیوند ها، رتبه خود را خریداری کند. البته در حال حاضر گوگل پنگوئن (Google Penguin) پیوند‌های اسپم (Spam) را شناسایی کرده و بنابراین، خریداری لینک ها، ریسک بالایی به هم پا دارد.

لینک، ارتباطی می باشد از نقطه آ به ب
هایپرلینک، ارتباطی می‌باشد از شیت ارجاع به شیت مقصد و زمانی که عنوان بک لینک و پیوند (Backlink) را به کار گیری می کنیم، یعنی ارجاع دادن از کاغذ‌ای دیگر به پیج خودمان. همچنین، به بک لینک، لینک و پیوند ورودی (Inbound Link) هم می گویند. دوره سئو مشهد در حین هایی، برای گزینش ترازو محبوبیت و یا مداقه وبسایت شما از نگاه موتورهای جستجویی مانند گوگل، پیوند‌ها بسیار اصلی می باشند. در اینجا پرسشی مطرح میشود که آیا یک وب سایت بدون بک لینک می تواند سکو بندی خواهد شد؟ پاسخ: خیر! 100 درصد مطمئن هستیم که سایت نمی تواند فارغ از بک پیوند، جایگاه بندی شود.

چرا ساختن لینک و پیوند مهم میباشد؟
عنایت ساختن پیوند به کارداران متعددی نسبت داده میشود. پیوند‌ها دلیل مهم و اولیه در زمینه سکو بندی توسط گوگل می‌باشند. علاوه بر اینکه، لینک و پیوند‌ها یعنی خود وب سایت و لینک‌ها به محتوای ارزشمندی، اشاره می کنند. پیوند‌ها توان و پشت گرمی وب سایت بوده و به همین دلیل گوگل میگوید که کاملاً غیرطبیعی میباشد که وب سایتی بدون بک پیوند باشد و به خیال و خاطر وجود پیوند‌ها میباشد که گوگل وب سایت شما‌را کشف می کند.

آیا همه بک لینک ها، یکسان می باشند؟
شعار بیشتر یعنی عالی، برای لینک‌ها کاربرد ندارد و دستکم اینکه این بیشتر در صورتیکه به معنای خریداری آنها باشد، این یعنی شما ریسک بزرگی را اجرا داده‌اید. به همین عامل، بهتر میباشد به جای هزاران لینکی که برای وب سایت شما ارزش آفرینی نکرده و در سکو بندی آن هم شریک نیستند، با لینک و پیوند‌های کمتر البته با کیفیت بالا، شغل خود را شروع نمائید. تمامی لینک‌ها یکسان نیستند،منتور سئو مشهد  زیرا ماهیانه تعداد پیوند‌های متعددی خوا هیم داشت که بها، قدرت و واحد سنجش اعتماد آنان مختلف است. نوع لینک‌ها هم با یکدیگر فرق می کنند؛ بعضی از آن‌ها Javascript بوده و گروهی نیز Redirect هستند.

قانون ها گوگل راجع به ساختن لینک کدامند؟
از آنجایی که کلیه پیوند‌ها یکسان نیستند، می بایست در حین استارت به ساختن آنان، بسیار محتاط بود. ساختن لینک برای کار و بیزینس و مشتریان، سبب می شود تا آنها با محتوای ارزشمندی ارتباط پیدا کنند. درصورتی که کاربران شما از لینک و پیوند‌ها راضی باشند، گوگل این قضیه را در منفعت و تاریخچه جستجو لحاظ کرده و در منفعت بیزینس شما رشد می کند. بدین ترتیب، اعتقاد نتایج نمایید که لینک و پیوند‌های شما طبیعی بوده و گوگل به‌این منفعت نمی‌رسد که قصد دارید تا الگوریتم جستجو را ویرایش نمائید.

روش‌های ساده برای ساختن لینک و پیوند
1. درخواست بک پیوند
این گزینه، به ویژه در صورتی مبتدی میباشید، روش نه برای استارت هست. به کلیه دوستان، آموزش سئو مشهد آشنایان، همکاران، کارفرمایان و شرکای خود فکر کنید که دارای وبسایت یا وب لاگ میباشند. فقط کاری که بایستی جاری ساختن دهید، درخواست بک لینک و پیوند میباشد. ولی این بک لینک بایستی در داخل محتوا (in-content) باشد و در نوار کناری و پاورقی قرار نگیرد.

2. ساخت روابط
برای ساختن لینک بهتر، باید رابطه بهتر بسازید. در این رابطه، فرصت‌های بی‌شماری برای ساخت و ساخت ارتباط وجود دارا‌هستند که عالی می‌باشد از انجمن ها، وب لاگ‌ها و تیم‌های منحصر به فرد موسوم به نیچ (Niche) مانند: گروه‌های متخصص در تشکیل داد پیوند (Link Building Expert Group)، استعمال نمائید. اولین قدم را با ایجاد پست و کامنت گذاشتن شروع فرمایید. با فعال بودن در چنین فضاهایی، نه صرفا به چندین بک پیوند بهتر دسترسی پیدا خواهید کرد، بلکه از جدیدترین اطلاعات مربوط به صنایع متعدد باخبر شده و دیدگاه ها خود را با افراد حرفه ای به اشتراک خواهید گذاشت.

3. تستیمونیال بنویسید
پیوند سازی براساس تستیمونیال (پیشنهاد نامه) ، یک سناریوی توفیق-توفیق است. خیلی از مشاغل به شما این زمان را می دهند تا درخصوص تجربه محصول مستعمل، یکسری خط بنویسید. از سوی دیگر، این مورد برای تولید پشت گرمی مشتری، روش کاملاً مناسبی بوده و برای شما بهترین مجال میباشد تا بک لینک داشته باشید. این‌شیوه، نسبت به درخواست لینک و پیوند از طریق آدرس اینترنتی، کاربرد به مراتب بهتری دارااست.

4. با بلاگ شروع بزنید
با ساخت وب لاگ و فعال نگاه داشتن آن با محتوای مرتبط و موثر، می توانید در لحظه بر بیزینس خود و نیازهای مشتریان تمرکز نمائید. این گزینه، یک کدام از بهترین مورد‌ها جهت دریافت بک لینک و پیوند می باشد.

5. انتخاب فهرست‌های آیتم پشت گرمی برای سایت
تعداد قابل توجهی از وبسایت ها، محتوا و فهرست مناسبی را به استفاده کننده عرضه نکرده و به همین استدلال، در رتبه بندی گوگل جایی ندارند. ولی با گزینش فهرست مناسب برای وب سایت خود، نه تنها شانس ساخت‌و‌ساز لینک و پیوند را افزایش می‌دهد، بلکه اطلاعات اثرگذار و قابل به کارگیری‌ای را جهت خریداران بالقوه خود تولید خواهد کرد.

6. نوشتن پست مهمان بهتر
خیلی از وبسایت‌ها و یا بلاگ ها، مطالب شما را برای انتشار، می پذیرند. اما قبل از نوشتن نوشته‌ی علمی، باید اطمینان نتایج نمائید که وب سایت و یا بلاگ، به آیتم نوشته‌ی علمی شما مرتبط بوده، نوشته‌علمی درباره ی عالی و گرانقدر بودن کمپانی شما توضیح نداده و بر روی مقوله کیفیت (نوشته ماهر و جالب) تمرکز دارد. علاوه بر اینکه بدین نکته قابل توجه دقت داشته باشید که نوشته‌علمی ضعیف و بد، اعتبار شما‌را تضعیف می‌کند. همچنین ابزار موسوم به پژوهش لینک و پیوند (LRT)، در استیناف واحد سنجش متکی بودن و قدرت دامنه سایت به شما کمک می‌کند.

7. شناسایی بک پیوند‌های رقبا
در شرایطی که رقبای خود را رسیدگی و احتساب می کنید، به احتمال فراوان به بعضی از بک پیوند‌ها برمی خورید که آن ها دارا‌هستند، البته شما ندارید. پس چه بهتر که شما هم مانند آنها، چنین بک لینک‌هایی داشته باشید. برای محاسبه بک لینک و پیوند ها، میتوانید از ابزار بک لینک‌های عمومی (CBLT) یاری بگیرید.

8. دریافت لینک و پیوند غیرمستقیم از رقبا
اینکه خیلی از رقبای شما به یک یا تعدادی وب سایت لینک بدهند، موردی میباشد که به طور معمول واقعه می افتد. ابزار موسوم به پیوند جویس (LJT) یاری می کند تا وب سایت هایی را که رقبای شما معمولاً پیوند می دهند، شناسایی فرمایید. چنین وب سایت هایی به صورت کلی در صنایع گوناگون، بها بالایی دارا هستند.

9. بازیابی بک پیوند‌های مرده
گاهی اوقات در وبسایت خود به لینک و پیوند هایی برمی خورید که به دلیل تغییر در آدرس و دامنه صفحه و یا نادرست املایی، مرده و بلااستفاده شده اند. در هر دو حالت، بک پیوند‌ها به پیام 404 برمی گردند. شما میتوانید برای پیدا کردن لینک هایی که به پیام 404 برمی گردند، از ابزار بازیابی لینک و پیوند جویس (LJRT) استفاده کرده و کوشش فرمایید تا با مسیریابی دوباره لینک و پیوند ها، آن‌ها‌را به صفحه سایت برگردانید.

10. روشن کردن آیتم بک لینک در لینک و پیوند
این آیتم یکی ساده‌ترین نحوه‌های دریافت بک پیوند، محسوب می‌شود. در شرایطی که کسی در زمینه‌ی برند و یا کالا شما مطلبی بنویسد، البته لینکی به سایت شما نداشته باشد، کافی میباشد تا از وب مستر درخواست نمائید تا منشن‌ها را به بک لینک تبدیل نمایند.

تاثیر خطای کراول گوگل در seo وبسایت

۷ بازديد
در مقاله تاثیر خطای کراول گوگل در سئو وبسایت ما احساس ارا با ین خطا اشنا میکنیم و در اخر تاثیر هایی که این خطای بر بهینه سازی وب سایت می گذارد را به شما دوسداران سئوبلک فراگیری میدهیم.

خطای کراول یا خزنده چیست؟
خطاهای خزنده – crawl errors زمانی واقعه می‌افتند که یک موتور جستجو در پی برگه‌ای از وب‌سایت شما میشود البته برنده به یافتن آن نمی‌شود. قبل از هر چیز فعالیت کراولینگ (Crawling) را برایتان پر‌نور سازی میکنیم. کراول فرایندی میباشد که در آن موتور جستجو از طریق یک ربات آحاد صفحات وب‌سایت شما را از حیث می گذراند. موتور جستجو یک پیوند به وب‌وبسایت شما پیدا می‌کند و آغاز به یافتن همه صفحه های آن می‌کند.

این ربات در میان صفحه ها و فهرست آحاد محتواهای شما می‌خزد (واژه Crawl در فارسی به معنای خزیدن می‌باشد) سئو کار خوب مشهد تا از آن در گوگل استفاده کند، بعلاوه تمام لینک‌های این صفحه ها را به لیست صفحاتی اضافه می‌کند که هنوز باید کراول شوند. غرض اصلی شما به عنوان دارنده یک وب‌سایت این می باشد که اعتقاد و باور پیدا نمایید ربات موتور جستجو میتواند به کل صفحه ها وب‌وب سایت شما دسترسی پیدا کند. عدم موفقیت موتور جستجو در‌این مراحل همان چیزی می‌باشد که ما از آن به نام خطاهای کراول خاطر میکنیم.

هدف شما می بایست اعتقاد یافتن از این امر باشد که هر لینک در وب سایت شما سبب به بارگزاری یک صفحه از سایتتان گردد. شاید این دستور از طریق تغییر مسیر(redirect 301) میسر شده باشد، اما صفحه‌ای که در نقطه پایان از آن لینک و پیوند مشاهده می شود می بایست همیشه پاسخ مثبت – 200 از سرور بازگرداند.

گوگل خطاهای کراول را به دو تیم تقسیم می‌کند:
خطاهای سایت: مطمئنا شما خواهان این نوع اشتباه نیستید
چرا‌که این اشتباه نماد می‌دهد مجموع تارنما شما قابل کراول شدن نیست.
خطاهای URL: این خطاها نیز خوشایند نیستند
اما از آن جا که هر غلط به یک URL خاص مرتبط میباشد مواظبت و برطرف ساختن آن نسبت به مورد قبلی ساده‌تر هست.
تاثیر خطای کراول گوگل در سئو تارنما


ربات ها به صورت غیر قابل اجتناب یک کدام از مهم‌ترین بخش های سایت شما و ترافیک کاربردی سایت شما را ساخت می کنند.

ولی کلیه ربات ها، ربات های بهتر نیستند. حداقل 19% از ربات ها سایت ها را با اهداف شوم کراول می کنند،آموزش سئو در مشهد  اهدافی مانند سرقت محتوا، کشف کردن زخم پذیری ها یا دزدیدن داده ها.

حتی در‌حالتی که که همت آنان ناموفق باشد، حمله های دائم از طرف این نرم افزار های خودکار، ممکن می باشد باعث شود که ربات های گوگل نتوانند وب سایت شما‌را کراول کنند.

ربات های بد از پهنای باند وب سایت شما و منابع سرور مشابه با یک ربات بهتر یا یک بازدید کننده بی آلایش، به کارگیری می کنند.

ولی، در صورتی‌که که سرور شما زیر تاثیر وظایف اتوماتیک و مکرر ربات های گوناگون در طی زمان زمان بر قرار داشته باشد، ممکن هست که ترافیک وبسایت شما کند شود. در سود، سرور شما ممکن می باشد دیگر به صفحه ها وب سایت شما سرویس ندهد.

این نوع ارور، صرفا در طی به کار گیری بیش از حد از سرور شکل می دهد

با وجود این که فعالیت ربات های خوب معمولا قابل رئیس هست،مدرس سئو مشهد  اما گاهی آن ها هم میتوانند به صورت بیش تر از اندازه از منابع سرور شما استعمال کنند. در صورتیکه که شما محتوای زیادی به وب سایت خودتان اضافه نمائید، کراول شدن شدید تارنما برای ایندکس کردن محتوای تازه ممکن است سرور شمارا با نقص‌ رو به رو کند.

به صورت مشابه، ممکن هست ربات های بهتر نیز با یک خطا در وبسایت شما رو به رو شوند و مجبور شوند عملیاتی با هزینه منابع بسیار بالا ایفا دهند و یا در یک حلقه بی نهایت گیر کنند.

برای پیشگیری از این اشتباهات، بیشتر وب سایت ها از یک نحوه کش در طرف سرور به کارگیری می کنند که این کشینگ، یک نسخه از پیش تشکیل شده از تارنما آن ها را ارائه می کند و برای هر درخواست از طرف بازدید کننده یا ربات، دیگر تک تک شیت را دوباره ایجاد کرد نمی کند و این‌راه از حیث منابع، بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. همچنین زمان لود صفحات برای بازدید کننده های حقیقی نیز کاهش پیدا می کند که این آیتم برای گوگل التفات زیادی دارد.

ولی نمی توانید با این‌راه مشخص کنید که ربات های موتور جستجو در چه تکرار زمانی وبسایت شما را کراول می کنند، بلکه صرفا میتوانید سطح منابع آیتم استعمال آنان را مشخص فرمایید.

برای این که بتوانید این شرایط را به صورت بهینه مدیریت فرمایید، شما باید خطراتی که علیه شما و مدل کسب و کار خاص مشتری های شما وجود دارااست را شناسایی نمایید.

همچنین شما بایستی سیستم هایی را ایجاد نمایید که بتوانند میان ترافیک یک ربات بد، ترافیک ربات بهتر و کارهای انسانی را نسبت به یکدیگر متمایز کند. در صورتی این شغل به صورت ضعیف صورت بپذیرد، ممکن میباشد تاثیر کارهای سئو شما کاهش پیدا کند و یا حتی بازدید کننده های با ارزش، نتوانند از سرویس شما به صورت اثر گذار استفاده کنند.

ابزار رایگان برای تحلیل خرما

۷ بازديد
ابزارهای سئو ( بهینه سازی TOOLS) در seo سایت برای موتورهای جستجو، نقش بسیار مهمی دارا هستند. نسبتاً تمامی استحصال و کارها به نقش بسیار اصلی بهینه سازی در توسعه و گسترش عمل خود آگاهی دارا هستند. ارتقاء جستجوهای صوتی و انقلاب در هوش تصنعی، نماد داده می باشد که در شرایطی‌که شما هم میخواهید وارد بازار آنلاین بشید، باید بهینه سازی وب سایت خود را بدون شوخی بگیرید. خب فعلا که متوجه مداقه بهینه سازی شدید، به تعدادی ابزار نیاز دارین که فعالیت seo وبسایت را با آن شروع کنیند و با سرمایه گذاری حداقلی، به حاصل بهتری برسید.

ابزارهای seo شما را از تحقیقات خسته کننده لغت ها کلیدی و تجزیه و مطالعه داده ها نجات می دهند. با به کارگیری از این ابزارها، می‌توانید ملاحظه کنید که چه چیزی عمل می‌کند و کدام بخش از استراتژی شما می‌تواند از بعضا تغییرات سود پیروز شود. 

 درصورتی که بیشتراز یک تارنما را مدیریت می کنید، ابزارهای seo می‌توانند به شما یاری کنند دوره خصوصی سئو مشهد کوشش هر تارنما را در لحظه مطالعه نمائید. بخش اعظمی از کارآفرینان با یکسری وب سایت در نهایت داده های زیادی را در صفحات تبارک قرار میدهند و به صورت دستی آن را تجزیه و تفحص می کنند که با ارتقا حجم داده ها خطای محاسباتی آن نیز ارتقا می یابد. خوشبختانه میتوانید از نرم‌افزار seo برای صرفه جویی در ساعت‌ها همت و ایجاد کرد گزارش های دقیق با یک کلیک استفاده فرمائید

کاربردی ترین ابزارهای سئو:
برای شروع بهتره بریم سراغ مهمترین و کاربردی ترین ابزارهای بهینه سازی:

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)
گوگل آنالیتیکس، یکی گران بها ترین ابزارهای seo است که به کار گیری از آن برای هر کارشناس بازاریابی دیجیتال که در زمینه سئو، کار می کنه ضروری است.

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) ابزاری برای احتساب و پژوهش وب سایت میباشد کلاس حضوری سئو مشهد  که گوگل به بدون‌پول در اختیار وبمستر ها قرار داده می باشد. این ابزار به حساب آوردن‌گر می‌تواند اطلاعات بسیار کاملی را دربارۀ ترافیک ورودی، اخلاق و رفتار کاربران در سایت، نرخ تبدیل و کلی اطلاعات و گزارشات سودمند را در مشت مدیران وب‌سایت‌ قرار دهد. اطلاعاتی که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در با صرفه‌سازی یک وب‌وب سایت و بسط آن ایفا کند.

این ابزار به شما قابلیت می‌دهد که وب سایت، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی خود را ذیل حیث بگیرید و اطلاعاتی مثل طرز ‌ورود استفاده کننده،کلاس خصوصی سئو مشهد  رفتار مخاطب، نرخ تبدیل، مجال ماندن در صفحه های، نوع دستگاه و آحاد اتفاقاتی که در سایت یا وب لاگ شما شکل می دهد را رصد نمائید.

این‌ها تنها نصیب کوچکی از گزارشاتی میباشد که گوگل آنالیتیکس در دست شما می گذارد. این اطلاعات حیاتی میتواند حالت سایت شما را به نه علامت دهد البته آنچه سرویس مطالعه گوگل را به ابزاری کامل تبدیل می‌کند سئو کار مشهد  این میباشد که با بقیه ابزارهای Google سازگار میباشد. به این ترتیب می‌توان آنالیتیک را با گوگل ادز، یوتیوب و تگ منیجر مخلوط کرد.

روی هم رفته گوگل آنالیتیکس جریان ترافیکی که به سمت سایت شما می‌آید را تحقیق کرده و اطلاعات حاصل از این مطالعه را به صورت تیم‌بندی شده در اختیارتان قرار می‌دهد. این تیم‌های اطلاعاتی می‌قدرت با سه سوال ذیل تیم بندی کرد:

کاربران از چه روشی و از چه طریقی به وب سایت ما رسیده‌اند؟
کردار کاربرانی که وارد تارنما ما شده‌اند چه گونه بوده است؟
آیا کمپین‌های ما منفعت‌ای داشته میباشد؟
گوگل آنالیتیکس با اعلام منابعی که کاربران به واسطه‌ی آن‌ها وارد سایت شما شده‌اند به‌این سوال پاسخ می‌دهد که کاربران از چه روشی به سایت شما رسیده‌اند یا با اعلام زمان زمانی که هر کاربر در وبسایت شما حضور داشته و صفحه های متعدد از سایت شمارا بازدید کرده است به این سوال شما پاسخ می دهد که کردار کاربران چگونه بوده هست. ولی عالی است بدانید که اطلاعات استراتژیک و تکنیکی نه هم به وسیله گوگل آنالیتیکس به شما ارائه می‌شود، مانند:

بخش‌هایی که کاربران بیشتر دوست داشته‌اند.
کلیدواژه‌هایی که برای رسیدن به وبسایت شما توسط کاربران جستجو شده.
اطلاعات تکنیکی در مورد کاربران؛ مانند نوع دستگاه و مرورگرهایی که برای بازدید از سایت شما استعمال کرده‌اند.
یکی نکاتی که گوگل آنالیتیکس را به یک ابزار فوق‌العاده تبدیل می‌کند، سازگاری آن با دیگر سرویس‌های گوگل است. براین اساس شما به راحتی میتوانید آنالیتیکس را با ابزارهایی نظیر گوگل ادوردز(Google AdWords)، بلاگر(Blogger) یا یوتیوب مخلوط نمائید. در حقیقت می‌توانید آنالیتیکس را با هر ابزاری از گوگل که ترافیک‌ و  بازدید‌ها را در اختیار گرفتن می‌کند مخلوط کنید.
ما در ویکی دمی فراگیری های حرفه‌ای از این ابزار قرار داده ایم که برای دسترسی بدین مقاله ها و ویدئو ها باید وارد ورقه فراگیری گوگل آنالیتیکس بشید.

سرچ کنسول گوگل (Google Search Console)

سرچ کنسول گوگل یا همان وب مستر گوگل، ابزار بهینه سازی آینده ماست که بایستی حتما از آن به کارگیری نمایید. مهم ترین دلیلی که برای به کار گیری از این ابزار داریم اینه که اطلاعات سرچ کنسول مستقیم از گوگل جمع میشه و البته این تنها عامل برای کاربردی بودن این ابزار نیست. سرچ کنسول اطلاعات بسیار مهمی در اختیارتون قرار می ده، اطلاعاتی مربوط به کوشش لغات کلیدی و آدرس ها، موضوعات مربوط به ایندکس کردن صفحات بوسیله گوگل، قابلیت استفاده در تلفن همراه ها، وضعیت تارنما مپ و خیلی اطلاعات موءثر دیگه. گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) سرویس رایگانی می‌باشد که بوسیله Google ارائه شده است. مقصود این سرویس، بازرسی و تفحص وب‌وبسایت ها در نتیجه ها جستجوی گوگل میباشد. یعنی از طریق این سرویس، می توانید وضعیت وب‌وبسایت خود در نتایج جستجوی گوگل را پژوهش نموده و در صورت وجود نقص‌ آن را برطرف نمائید.

ابزار search console تنها اطلاعات گوگل را مطالعه میکنه یعنی صرفا ورودی های گوگل را میشه باهاش استیناف کرد. اما ابزار google analytics تمام ورودی هایی که به وب سایت وارد میشه‌ را گزینه رسیدگی قرار میده.

ما در ویکی دمی بخش جامعی مربوط به یادگرفتن گوگل سرچ کنسول نو قرار دادیم که توصیه می کنم برای تسلط به این ابزار مطلقا این بخش را بازرسی کنید

البته برای قرار تهیه کردن در حاصل جستجوی گوگل، لزوما نباید در گوگل سرچ کنسول ثبت نام نمائید. بلکه این سرویس ابزاری برای مشاهده و پیشرفت در عملکرد وب‌سایت خود در گوگل است.

این سرویس وظایف زیر را برعهده داراست:

قرار تهیه نمودن سایت و مطالب شما در حاصل گوگل را تایید می کند.
مشکلاتی که در وب‌تارنما شما رخ داده را به شما اطلاع میدهد.
میزان مشاهده سایت شما در حاصل جستجوی گوگل را نمایش میدهد. به عبارت دیگر، معلوم می کند که کاربران با جستجوی چه موضوعاتی وارد سایت شما شده‌اند و یا چند بار هنگام جستجو بر روی عنوان شما کلیک شده است.
هنگامی که هرزنامه‌ای را در تارنما شما پیدا کند به شما اخطار می‌دهد.
تارنما‌های دیگری که به شما لینک شده‌اند را نمایش می‌دهد.
ایرادات AMP (نسخه نادر حجم وب‌تارنما) و یا اشتباهات مربوط به ورژن موبایل وب‌تارنما شمارا نمایش میدهد.
ابزار Answer the public

Answer the public یک کدام از کاربردی ترین ابزارهای بهینه سازی میباشد که اطلاعات ارزشمندی در زمینه‌ی با سوالاتی که مردم به صورت آنلاین می پرسن به کارشناسان بازاریابی محتوا ارائه میده. صرفا کافیه یک کلمه کلیدی وارد کنین، آن‌گاه این ابزار، سوالات متداولی که مرتبط با کلمه کلیدی شماست را جمع می کنه و یک گزارش گرافیکی جذاب از سوالات و عباراتی که افراد هنگام جستجو از اونها به کارگیری می کنن. بهتون نمایش میده.

این اطلاعات سبب ساز میشه تولیدکنندگان محتوا، دوراندیشی بیشتری نسبت به تمایلات مشتریان احتمالی خود داشته باشن و بتوانند محتواها را به صورت هدفمند و طبق نیازهای کاربران برطرف کنن. Answer the public در واقع یک ابزار پژوهشی و بسیار کاربردیه که می تونه بهتون یاری کنه محتوای مرتبط و بهتری ساخت‌و‌ساز کنین که مردم از اونها لذت ببرن و تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاشتن این محتواها داشته باشن.

Answer the Public یک ابزار بازرسی محتوا میباشد و بدون پول میباشد. این ابزار برای ساخت‌و‌ساز آن گروه از ایده های محتوایی است که کاربران اکثر وقت ها در وب جستجو می کنند.

در صورتیکه در این ابزار موضوعی را وارد نمائید. آیتم Answer the Public موضوعاتی را ارائه می‌دهد که می توانید آنان را به مقاله ها بلاگ یا صفحه های وب تبدیل فرمائید.

این ابزار پژوهش محتوا اطلاعاتی در امر روش به کار گیری از کلمه ها جستجو، عبارت ‌های مرتبط، موضوعات قابل پرسش یا مقایسه موضوعات با یکدیگر و موارد دیگر را در خود داراست.این ابزار مطالعه محتوا در ارتباط محتوایی که در وب لاگ یا شبکه‌های‌عمومی خود ساخت‌و‌ساز میکنید شما‌را شگفت زده می کند.متخصصان بازاریابی محتوا بهترین عمل خود را در قالب کار تیمی اجرا میدهند.

ابزار MozBar

موزبار یکی‌از نوار ابزارهای بدون پول seo می باشد که با کاوش گر کروم فعالیت می کنه. با این نوار ابزار می تونین دسترسی سریع و راحتی به معیارهای پیشرفته صفحات داشته باشین. با استفاده از این ابزار به راحتی به صفحات و امتیاز دامین آتوریتی DA یا اعتبار دامنه* هر ورقه یا وب سایتی دسترسی خواهید داشت.

علاوه بر این، با ویژگی تجزیه و احتساب صفحات می تونین هر عنصر خاصی مثل عنوان شیت، پیوند ها و … را جستجو کنین. در ضمن می تونین در هر ورقه لغت ها کلیدی را پیدا کنین، پیوند های مختلف را معین کنین و معیارهای مربوط به پیوند ها را با هم مقایسه کنین. خلال تمام این مختصات، می تونین با خرید یک اکانت موزبار از قابلیت های پیشرفته دیگه ای مثل seo صفحه ها استفاده کنین.

*اعتبار دامنه یا Domain Authority یک فاکتور امتیازدهی برای وب سایت هاست که از طرف وب سایت MOZ معرفی شده. دراین فاکتور یک امتیاز برای وب سایت از 0 تا 100 مبنی بر جایگاه تارنما در لیست نتیجه ها احتساب میشه.

این ابزار در قالب یک Extension برای مرورگر کروم قابل استعمال می باشد. بعداز نصب می بایست وارد حساب کاربری خود در تارنما moz.com شوید،‌ در شرایطی‌که حساب کاربری ندارید، بایستی یک حساب نو ایجاد کرد کنید. بعداز فعال سازی می توانید تم آن را انتخاب نمایید. این ابزار به دو صورت رایگان و نسخه پولی عرضه می گردد که ما در‌این نوشته‌علمی نسخه رایگان آن را شرح می دهیم تا همگان بتوانند از آن به کار گیری کنند.

کاربرد اعتبار دامنه در Mozbar چیست
سیستم انتخاب نمره اعتبار دامنه و برگه برای نخستین دفعه بوسیله وب سایت Moz ساخت‌و‌ساز شد، افزونه Mozbar نیز از موتور انتخاب نمره دامنه بهره برده می باشد. همان طور که میدانید،‌ اعتبار دامنه تارنما به عوامل مختلفی مثلا لینک سازی، محتوا، واحد سنجش بانس ریت و .. بستگی دارااست. این موتور، درواقع طریقه گوگل را نسبت به دامین سایت بیان میکند. این سیستم یکی از در میان ۰ تا ۱۰۰ را در لحاظ میگیرد که نسبتاً بیان‌کننده نمره تارنما شما از نگاه بات گوگل میباشد. ملاکهای زیادی برای ارتقا دامین اتوریتی سایت وجود دارا هستند که برای استحصال اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید نوشته‌ی علمی دامین اتوریتی وبسایت را مشاهده کنید

لینک و پیوند سازی باصرفه با افزونه Mozbar
مهم‌ترین کاربرد افزونه Mozbar موعظه شما برای تجزیه و محاسبه یک وب سایت میباشد. در نگاه اول هنگامی مشاهده میکنید که اعتبار شیت یک تارنما نمره پایینی دارد، در می یابید که آیتم مناسبی برای لینک و پیوند سازی نیست. همینطور یک ادراک کلی از حالت وبسایت و رعایت استانداردها در آن پیدا خواهید کرد. از دیگر فاکتورهای اساسی این نصیب میتوان به تعداد بک لینکهای شیت موردنظرتان اشاره کرد. با یک نگاه کلی می توانید متوجه شوید که آیا کاربران فضای مجازی محتوای این برگه را گران بها دانسته و آن را به اشتراک گذاشته اند ؟!

الگوریتمهای این افزونه هر ماه اپدیت خواهند شد و مبنی بر تجربه متخصصان سئو ساخت شده اند، بنابراین میتوان تا حدود زیادی بر این اعداد و ارقام متکی بودن کرد یک کدام از از سایر از مهم‌ترین بخشهای این افزونه، Spam Score آن میباشد. این نصیب وب سایت شما را بر اساس معیارهای مختلفی رسیدگی کرده و درصدی مشخص و معلوم برای سایتتان درنظر میگیرد. این معیارها میتوانند پیوند سازی مخرب و بی ارزش، محتوای کپی، به کارگیری از برخی تکنیک های کلاه سیاه و … باشند. هرچه وب سایت شما در تشکیل داد محتوا و لینک بیلدینگ ضعیف تر شغل کند امتیاز اسپم بیشتری دریافت خواهد کرد

ابزار SEMrush

SEMrush یکی بهترین ابزارهای بهینه سازی برای جستجوی لغت ها کلیدی و کاربردهای دیگه میباشد، کاربردهایی مثل پیدا کردن کلمات کلیدی که هر برگه ای در وب مطابق اونها مرتبه گرفته.

این ابزار، اطلاعات دقیقی از شرایط عبارات کلیدی در SERP (ورقه نتیجه ها موتور جستجو) و آدرس های URL که ترافیک زیادی را به تارنما داشتن در 12 ماه پیشین بهتون میده. خب با داشتن این مختصات، این ابزار میتونه به راحتی بهتون کمک کنه تا متوجه بشین رقباتون مبتنی بر کدوم کلمات کلیدی برنده شدن جایگاه بگیرن و مطالب و محتوای نه با استفاده از اون لغت ها و کلمه ها ایجاد کنین تا از اونها عقب نمونین.

علاوه بر این، با پرداخت حق عضویت در  SEMrush میتونین امکانات و دسترسی های بیشتری هم داشته باشین. ولی بایستی بگم که این حق عضویت ابدا ارزان نیست و در‌حالتی که بخواهید میتونین با یک حساب آزمایشی 14 روزه که بدون‌پول هست، این امکانات پیشرفته را امتحان کنین و آنگاه در صورت رغبت حق عضویت را بپردازین

این ابزار یکی از بهترین ابزارهای seo در ورد پرس می باشد که برای تحقیقات کلمه ها کلیدی، تجزیه و محاسبه رقبا و seo تبلیغات Google Ads طراحی و توسعه یافته می‌باشد.

SEMrush در سال 2008 در مسکو روسیه تأسیس شد و به‌سرعت جایگاه پر رنگ‌ای را دربین ابزارهای بازاریابی دیجیتال و متخصصان بهینه سازی در سراسر فقیه بدست آورد.

این ابزار در کنار سایر ابزارهای کار کشته سئو مانند جستجوی Google Console و Google Analytics می تواند به شما کمک کند تا روءیت کرد دقیق تری از تارنما خود داشته باشید و بتوانید جایگاه وبسایت وردپرس خود را در نتیجه ها جستجو ارتقا دهید و فروش بیشتری داشته باشید.

اگرچه SEMrush ابزاری فوق العاده کارکشته با ویژگی های بسیار پیشرفته می‌باشد، ولی همین ویژگی‌های پیشرفته میتوانند استفاده از این ابزار را غامض کرده و کاربران را گیج کنند

ساخت محتوا و SEMrush
تشکیل داد محتوا در دنیای امروز بسیار مهم هست. در واقع با ساخت‌و‌ساز محتوای مرتبط و جذاب میتوانید به وبسایت خود مراجعه کرده و برند خود را دوستداشتنی‌تر فرمایید. برای داشتن محتوای کیفیت خوب، می بایست استراتژی محتوای مناسبی را طراحی کنید.

برای تعیین استراتژی محتوای طرح ریزی شده، بایستی از ابزار محتوا برای تجزیه و به حساب آوردن داده‌ها استفاده فرمایید تا به یک بهره منطقی و حساب شده برسید. ولی چه ابزارهایی برای تجزیه و احتساب داده‌های آماری تارنما ما در دسترس میباشد؟ کدام یک رایگان است؟ از کدام ابزار محتوا بیشتر استفاده می گردد؟ آیا Semrush ابزار مناسبی می‌باشد؟ به چه شکل باید از آن به کارگیری کنیم؟

کارایی وبسایت SEMrush
برای آغاز، اصلی میباشد که بدانید ابزار semrush ابزاری قابل نصب نیست که به سیستم ادله شما بستگی داشته باشد. Semrush در واقع سایتی میباشد که می‌توانید برای مطالعه اطلاعات ورودی و خروجی وب سایت خود ، اطلاعات وب سایت خود را وارد فرمائید. در واقع، SEMrush ابزاری خوب برای بهبود seo و در فایده پیشرفت در عملکرد وب سایت شما میباشد.

داشبورد semrush بسیار معمولی و کاربردی می باشد. رابط کاربری این ابزار محتوا به خیر طراحی شد‌ه‌است و با چند کلیک بی آلایش میتوانید اطلاعات مورد نظر خود را بدست آورید. از همان لحظه ورود به وبسایت، semrush اطلاعات بسیار مفیدی درباره وب سایت در چنگ شما قرار می دهد.

استیناف رقبا
میلیون‌ها وب سایت و بلاگ مانند شما وجود داراست. این ابزار می‌تواند به عنوان یک جاسوس عمل کند تا راز موفقیت وب سایت رقیب را برای شما فاش کند. بعضی وقتها آنقدر سرگرم افزایش بازدید وبسایت خود می باشید که از مطالعه وبسایت رقبا بی اگاهی می مانید.

داشبورد وبسایت
اما در این مفاد SEMrush به شما این امکان را می دهد تا تارنما رقبا را استیناف کرده و لغات کلیدی را افزایش دهید که بازدید سایت رقبا را افزایش میدهد. براین اساس شما نیز می‌توانید از آن لغت ها کلیدی برای بهبود بهینه سازی وبسایت خود استفاده فرمایید. زمانی ترافیک به وب سایت شما سرازیرشد، میتوانید درباره روش تصمیم گیری تصمیم بگیرید ، ولی برای استارت شغل و ارتقاء بازدید به این اطلاعات نیاز دارید.

مطالعه فعالیت رقبا در حین بر زمان نیز سبب ساز موفقیت وبسایت شما گردد. در‌حالتی که یک کدام از رقبای شما از یک کلمه کلیدی برای جابجایی بازدید کنندگان به تارنما شما به کارگیری می کند، چرا آن ترافیک را هدف قرار نمی دهید؟ مثلا، شما از طریق SEMrush متوجه می‌شوید که بیشتر پست های تارنما رقیب شما در باب طراحی وردپرس هست، بدین ترتیب برای جذب ترافیک نیاز به ایجاد محتوا دارید

ابزار Keyworddit

یک کدام از بهترین شیوه ها برای ایده به دست آوردن در مورد با لغت ها کلیدی میتونه استفاده از Keyworddit باشه. این ابزار بهینه سازی رایگانه و از منابع کلمات کلیدی ردیت به کار گیری می کنه. بهتر در شرایطی که تا فعلا با ردیت (Reddit) آشنا نشدین می بایست بهتون بگم که یک شبکه اجتماعی بزرگ را از دست دادین و بهتره حتما خصوصی بهش بزنین. ردیت یکی مهم ترین منابع خبرها روز عالم به حساب میاد و روزانه میلیون ها نفر از اون بازدید می کنن و در زمینه ی موضوعات مختلف با هم مصاحبه می کنن.

بهینه سازی تکنیکال به چه معناست؟

۸ بازديد
seo تکنیکال یا این که به عهد برخی ها تکنیکال بهینه سازی به معنای seo وب سایت از دید فنی است. یعنی اینکه از دید فنی عیب و نواقص وبسایت را بر طرف کنیم. با این شغل به خزنده های گوگل امداد می کنیم که بهتر و مؤثر سایت ما را ایندکس نمایند. در این مقاله با ارئه یک احتساب لیست سئوی تکنیکال به استیناف جوانب و معضل های آن می پردازیم.



بهینه سازی فنی(تکنیکال seo) به معنای بهبود جنبه های فنی تارنما به منظور ارتقا جایگاه بندی صفحه های آن در موتورهای کاوش میباشد. ساختن سریعتر تارنما برای خزیدن و قابل فهم برای موتورهای کاوش از موادتشکیل دهنده بهینه سازی فنی میباشد.دوره سئو مشهد  وسعت متعددی از فاکتورهای بهینه سازی مرتبط با seo فنی سایت هستند. این فاکتورها بیشطر در پوسته سئو کلاه سپید ظواهر می شوند و بخش قابل توجهی از تکنیکال بهینه سازی را تشکیل میدهند.

بهینه سازی فنی یا این که بهینه سازی تکنیکال بخشی از seo در شیت است که بر بهبود عنصرها سایت شما برای تهیه نمودن سکو های فراتر تمرکز دارد. در‌حالتی که بخواهیم به لهجه معمولی خیس سئوی فنی یا این که technical سئو را تمجید کنیم، شامل همه جاری ساختن برروی یک وبسایت به جز لینک سازی و ایجاد کرد محتوا می شود. در ادامه بیشتر با مضمون‌ آن آشنا می شویم.

استارت در فیلم کوتاه ذیل به مهم‌ترین بازرسی لیست های تکنیکال سئو اشاره می کنیم و آن‌گاه گزینه را بازتر میکنیم منتور سئو مشهد و در امر آنان سخن می‌کنیم.

نمایشگر ویدئو

00:00
01:12


احتساب لیست تکنیکال seo


فاکتور های متعددی در seo تکنیکال دخیل می باشند. برای آن که یک سایت بهتر از لحاظ فنی داشته باشیم، ما یحتاج است تمامی این فاکتور ها را در حیث بگیریم و آن را در پروژه های خویش به شغل بگیریم.آموزش سئو مشهد  سئوی تکنیکال یکی‌از مهم ترین فاکتور های seo در ٢٠٢١ است. این مداقه روز آپ دیت بیشتر میگردد و گوگل به سایت هایی که از نظر فنی با صرفه خیس می‌باشند رتبه بهتری می دهد.

مهمترین این فاکتور های تکنیکال بهینه سازی که در‌پی به هر کدوم از این مناطق به صورت مستقل خوا هیم پرداخت، عبارت اند از:

به کارگیری از ssl
موبایل فرندلی بودن
سرعت تارنما
دوری از محتوای تکراری در تارنما
استفاده از نقشه سایت یا این که(site map)
AMP
گویش نشان گذاری محتوا
تصویب وبسایت در گوگل و موتور های جستجوی مهم دیگر
شناسایی لینک های شکسته تارنما
شناسایی صفحه های زامبی
١- نصب ssl در وبسایت


Secure Sockets Layer – SSL – یک فناوری امنیتی است که پیوند رمزگذاری گردیده ای را میان یک اینترنت سرور و یک مرورگر ساخت و ساز می نماید. با استفاده از SSL می توانید سایتی را به راحتی برای کاربرانتان امن نمائید. با این کار URL وب سایت به مکان «http: //» با «https: //» شروع میشود.

در سال 2014 گوگل اذعان کرد که آن ها می‌خواهند “HTTPS در تمامی جا” را ببینند و سایت های امن HTTPS در نتایج کاوش بر تارنما های غیر ایمن تقدم دارند.

بدین ترتیب ، در شکل امکان ، اعتقادوباور از امنیت سایت شما منطقی میباشد – این عمل با نصب یک گواهینامه SSL در سایت شما انجام میشود ، اگرچه اکثر سازندگان برتر وب سایت و صاحبخانه ها موقتا به صورت پیش فرض SSL را شامل می گردند.

شما میتوانید نوشته‌ی‌علمی مارا درباره‌ی با التفات ssl برای seo را در‌این ارتباط رسیدگی بفرمایید.

2- موبایل فرندلی بودن وبسایت از فاکتور های اصلی سئو تکنیکال


به جهت پیشرفت روز افزون دستگاه های تلفن همراه و به کار گیری از آن‌ها، امروزه یکی فاکتور های اصلی seo تکنیکال شاید بشه اعلام‌کرد مهم ترین آنان گوشی فرندلی بودن میباشد. طراحی وب سایت «رسپانسیو» یعنی اینکه وبسایت شما در هر دستگاه هوشمند پیمایش وبی به راحتی اکران داده خواهد شد و نیاز به اسکرول کردن به چپ و راست و زوم کردن نداشته باشد. در این ارتباط تحقیق نوشته‌علمی ما در باب با گوشی فرندلی بودن می تواند برای شما مفید باشد.

گوگل راجع‌به این حقیقت بدیهی است که داشتن یک تارنما پاسخگو به وسیله الگوریتم های خویش یک سیگنال درجه بندی بسیار شایان توجه میباشد و با معرفی شیوه mobile first index برای ایندکس محتوا ، فعلا یک وب سایت واکنش گرا بیشتراز هر مجال دیگری مهم می باشد. روی هم رفته گوگل روی نحوه مهمی به اسم seo تلفن همراه بسیار تاکید میکند و اکنون در سال ٢٠٢٢ بسیار دارای اهمیت می‌باشد.

به این ترتیب منطقی هست که یقین نتایج فرمائید وب سایت شما کاملاً گوشی فرندلی میباشد و در شایسته ترین پوسته ممکن برای یوزرها موبایل، رایانه لوحی یا این که دسک تاپ نمایش داده می شود. می توانید با ابزار های آزمایش تلفن همراه فرندلی بودن سایت خویش را با آن آزمایش فرمایید.

3- سرعت تارنما در تکنیکال سئو


یکی فاکتور های اساسی سئوی تکنیکال که گوگل به آن اهمیت ویژه ای میدهد، سرعت بارگذاری وب سایت می باشد. یوزرها سایتی را دوست دارند که در کمترین مجال بالا بیاد و آنان ابدا انتظار نکشند.

موتورهای کاوش سایتهایی را که سریع بارگیری میگردند ترجیح می دهند: سرعت ورقه تحت عنوان سیگنال اصلی سکو بندی در حیث گرفته می‌گردد.

شیوه های مختلفی وجود دارد که میتوانید وبسایت خویش را تسریع کنید:

از هاست سریع استعمال فرمائید.
از ارائه دهنده سریع DNS (‘اسم اسم دامنه’) به کار گیری کنید.
“درخواست های HTTP” را به دستکم برسانید – به کار گیری از اسکریپت ها و پلاگین ها را به حداقل برسانید.
به مکان تعدادی برگه مدل CSS یا این که CSS داخل خطی از یک شیت مدل CSS (کدی که برای اکران شیوه اکران تارنما خویش به مرورگر وبسایت به کار گیری می‌گردد) به کار گیری فرمایید.
باور نتیجه ها نمایید که فولدر های تصویری شما تا حد ممکن کم وسعت می باشند .
صفحه ها اینترنت خویش را فشرده کنید (این فعالیت با به کارگیری از ابزاری به اسم GZIP انجام میگردد).
کد وب سایت خویش را خرد نمایید – از هرگونه فضای غیر ضروری ، غیروابسته خط یا این که تورفتگی در HTML ، CSS و Javascript خویش ، خودداری کنید.

بنابر نکات آورده شده یکی از فاکتور های مهم تکنیکال بهینه سازی سرعت تارنما هست که بایستی به آن اعتنا ویژه ای داشته باشیم.

در شرایطی‌که شما از وردپرس استفاده می کنید، پلاگین های نه تو این آیتم وجود دارند که می‌توانند در ارتقاء سرعت وب سایت به شما یاری نمایند. پلاگین هایی مانند لایت اسپید و راکت از مهم ترین این پلاگین ها می‌باشند.

٤- دوری از بروز محتوای تکراری


محتوای تکراری میتواند برای یوزرها سرگردان کننده باشد (و در واقع برای الگوریتم های موتور کاوش هم همچنین). این عمل همینطور می تواند مورد سو استفاده قرار گیرد. برای دستکاری سکو بندی کاوش و یا این که تهیه کردن بازدید بیشتر. به همین خیال گوگل به شدت به آن گیر می دهد. پس یادتان باشد برای رعایت اصول بهینه سازی تکنیکال این شغل را نکنید.

موتورهای کاوش علاقه چندانی به محتوای تکراری در یک وب سایت ندارند و گوگل و بینگ به مدیران اینترنت توصیه میکنند که هر سیرتکامل نقص‌ محتوای تکراری را پیدا نمایند. ما در نوشته‌ی علمی به عنوان محتوای تکراری و فاکتورهای مرتبط با آن، به حل ایرادات مرتبط با محتوای تکراری در seo تکنیکال پرداخته ایم. همینطور یکی عامل ها مهمی که در ایجاد کرد محتوای اتکراری نقش دارند، به کار گیری خطا از برچسب ها میباشد، که در نوشته‌علمی اصول برچسب گذاری در وب سایت بدین نقص‌ پرداخته ایم.

سئو منفی

۹ بازديد
seo منفی وقتی فیس می دهد که یک نفر برای کاهش سکو سایتی در موتورهای کاوش همت نماید. یک کدام از راههای شناخته گردیده در بهینه سازی منفی ساخت‌و‌ساز پیوند میباشد. البته تکنیک های بهینه سازی منفی فراوانی وجود دارا هستند. سئو چیست تکنیک هایی که می‌توانند مرتبه وب سایت شمارا در گوگل کاهش دهند.
ما می‌دانیم که الگوریتم هایی مانند الگوریتم گوگل پنگوئن Penguin algorithm می توانند منتور سئو مشهد سایتی را بخاطر به کارگیری نامناسب از لینک و پیوند ها با پنالتی جریمه نمایند. سئو کار مشهد به این ترتیب میتوان با ساخت‌و‌ساز پیوند به سایتی صدمه زد.
گوگل صدق بهینه سازی منفی را حدودا تائید نموده است. ولی اعلام نموده است که اثر بهینه سازی منفی بسیار به تدریج چهره می‌دهد.
در ژانویه 2003 گوگل اعلام‌کرد که رقبا نمیتوانند کاری نمایند. که به سکو وب سایت شما آسیبی وارد خواهد شد یا این که وب سایت شما از ایندکس بودن در گوگل حذف گردد.
در به عبارتی سال گوگل این گزاره را پاره ای تغییر‌و تحول اعطا کرد. و اظهار‌کرد که حدودا هیچ کاری وجود ندارد که رقبا بتوانند برای کاهش سکو وبسایت شما اجرا دهند.
هرچند که از این پاراگراف بسختی میتوان برداشت کرد که میتوان با تشکیل داد بکلینک به سایتی صدمه زد. ولی میتوان از آن سود گرفت که راه و روش هایی می‌باشد که میتوان به تارنما رقبا صدمه زد و درجه آنها‌را در گوگل کاهش بخشید. ممکن میباشد فردی به سایتی نفوذ نماید و داده ها آن را حذف نماید. یا این که آنکه پوشه robots.txt را بازنویسی نماید تا به موتورهای کاوش اذن پردازش تارنما را ندهد. راهکارهایی مشابه به اینها می‌توانند به بهینه سازی یک تارنما زخم وارد نمایند.
ولی اثر لینک و پیوند ها در seo منفی چیست؟ آیا یک حریف می تواند با ساخت و ساز آموزش سئو مشهد لینک و پیوند های بد سکو وب سایت ما‌را کم کند. در سال 2007 مت کاتس Matt Cutts (مهندس برنامه در گوگل) در نوشته‌ی‌علمی ای که در وب سایت فوربز Forbes منتشر کرد بیان کرد به کار گیری از لینک و پیوند برای کاهش درجه رقیب دستور غیر ممکنی وجود ندارد. البته اعمال آن بسیار دشوار میباشد.

بر طرف کردن لینکهای شکسته

۶ بازديد
با به کار گیری از ابزار گوگل وبمستر میتوانید لینکهای شکسته را برطرف فرمایید. سئو چیست ابزارهای دیگری وجود داراست ولی گوگل وبمستر تولز شایسته ترین آنهاست. از جمله می توانید لینکهای شکسته خویش را در هر ماه تحقیق فرمائید. منتور سئو مشهد بدین ترتیب میتوانید علل ریشه‌ای را شناسایی کرده که میتواند از ساخت و ساز دیگر لینکهای شکسته خودداری نماید. کلاس سئو مشهد در‌صورتی‌که متوجه شدید لینکهای شکسته در تارنما ارتقاء یافته و ارورهای 404 وجود داراست قادر است بدین مفهوم باشد که ایرادات تکنیکی وجود داراست که می بایست آن ها را رفع نمایید.
وقتی‌که لینکهای شکسته را شناسایی کردید و خلل را حل کردید؛ چطور می توانید آنان را برطرف فرمایید؟
Global 301 Redirect: میتوانید سئو کار مشهد با به کار گیری از تولید ریدایرکت 301 این لینکهای شکسته را برطرف نمایید. ریدایرکت به معنای تغییر‌و تحول مسیر میباشد. وقتی‌که دامنه تارنما خویش را تغییر تحول می‌دهید ممکن میباشد تارنما سابق که دارنده سئوی بالایی بوده از دربین رفته و مکان آن صفحاتی قرار میگیرند که هنوز ایندکس نشده میباشد. به این ترتیب با به کار گیری از ریدایرکت 301 میتوانید از صدمات وارده به سئوی خویش خودداری فرمایید؛ به این شکل که زمانی رباتهای خزنده گوگل به صفحاتی که به نشانی دیگری ریدایرکت 301 گردیده برسند خزنده‌ها با تعقیب کردن آن مسیر متوجه خواهند شد که آن کاغذ به نشانی نو منتقل گردیده‌است. به این ترتیب ریدایرکت 301 منجر می گردد سئوی وبسایت و ترافیک قبل شما از فی مابین نرود و جابجایی به وبسایت نو یابد.
Individual 301 Redirects: لینکهای شکسته را با ابزار وبمستر بیابید و آن گاه آن را به یک شیت مو جود و شبیه سایت خویش ریدایرکت نمائید. زمانی‌که آنان را شناسایی کرده و برطرف کردید، در ابزار وبمستر علامتی علامت داده می‌گردد که آن‌ها اصلاح گردیده اند.
برای ردیابی لینکهای شکسته با به کار گیری از ابزار وبمستر آغاز با اکانت گوگل وارد گردید. هنگامیکه وارد می شوید برگه خوشامدگویی مانند تصویر پایین خواهید روئت کرد:
در مرحله آن‌گاه آن چیزی که بایستی اعمال دهید وارد کردن تارنما خویش در قاب نماد داده گردیده https://www.example.com/ است و بر روی Add a property کلیک فرمایید.
گوگل از شما پرسش خواهد کرد به مراد پژوهش مالکیت دامنه‌ای که در هم اکنون افزودن آن باطن کنسول جستجوی گوگل میباشید با لیستی از روشهای مختلفی که می توانید برای غرض تأیید گزینش فرمائید. هر روشی را که شل می‌باشید گزینش فرمائید و فرآیند تأیید (verification) بدون نقص می شود.
زمانی‌که تأیید بدون نقص شد، صرفا نقشه سایت خویش را ارسال فرمائید و به Crawl آن گاه Sitemaps رفته و بر روی دکمه ADD/TEST SITEMAP برای افزودن نقشه تارنما خویش کلیک فرمایید.
هنگامیکه گوگل تأیید کرد نقشه وب سایت درست میباشد ایندکس شدن سایت آغاز خواهد شد و در‌حالتی که هر لینک و پیوند شکسته‌ای را بیابد به شما استحضار خواهد اعطا کرد. شما URLهای شکسته را با رفتن بر روی Crawl آنگاه Crawl Errors رسیدگی نمایید که کلیه لینک و پیوند‌های شکسته لیست خواهند شد.