میزان مناسب چگالی کلمات کلیدی برای سئو چقدر است؟

مقالات اصلی و تخصصی آموزش سئو در مشهد

میزان مناسب چگالی کلمات کلیدی برای سئو چقدر است؟

۸ بازديد
نسبتاًً غیر ممکن می‌باشد که در باب بهینه سازی صحبت بزنیم و سخنی از کلمه ها کلیدی به در بین نیاید. کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار در بهینه سازی هست. برای همین معمولاً تمامی مباحث مربوط به seo و فراگیری سئو با حرف در مورد کلمه ها کلیدی یا همان کلیدواژه شروع می شود.

به سبب اهمیت و تأثیرگذاری کلیدواژه‌ها در سئوی وبسایت، تصمیم گرفتیم تا این مقاله‌ی آموزشی را به کلمات کلیدی اختصاص دهیم. در‌این نوشتار، کلمه ها کلیدی را تعریف می کنیم و به حساب آوردن و یافتن کلمه و واژه کلیدی را آموزش میدهیم.

کلمه و واژه یا لغات کلیدی چیست؟
واژه یا کلمه ها کلیدی یا کلید واژه که در انگلیسی هم به آن keyword یا keywords گفته می‌شود، واژه‌ها یا عباراتی میباشند که موتورهای جست‌وجو نظیر گوگل، از طریق آن ها متوجه میشوند که یک محتوا در زمینه ی چه موضوعی هست. به طور مثال، کلیدواژه‌ی همین نوشتاری که در هم اکنون خواندن آن هستید، «کلمات کلیدی» است. این عبارت در سرتاسر نوشته‌ی علمی و در متن و عناوین، تعدادی بار تکرار شده. از این طرز، گوگل متوجه می‌گردد که در این محتوا در ارتباط عبارات کلیدی صحبت شد‌ه‌است. بدین ترتیب هنگامی که یک کاربر این کلمه ها را در جست‌وجویش به فعالیت می‌برد، گوگل اورا به این سایت راهنمایی می‌کند.



همین تعریف‌و‌تمجید به خوبی اهمیت بالای کلیدواژه‌ها را آرم میدهد. حدوداً غیر ممکن می باشد که سوای به کار گیری از کلیدواژه‌های اساسی و نوشتن محتوا در ارتباط آنان، بتوانیم در صفحات نتیجه ها گوگل، جایگاه‌ی نه بگیریم. یکی‌از مهم ترین کارهایی که برای ارتقای سئوی وب سایت می بایست جاری ساختن دهیم، مطالعه در ارتباط واژه و کلمه کلیدی و به حساب آوردن آن می باشد.

رسیدگی در مورد واژه کلیدی چیست؟






تفحص در امر کلمه کلیدی یا keyword research، فرایند‌ای می باشد که در آن، لهجه و عبارات کاربرانی که حول تولید ها، خدمات و محتواهای شما جست‌وجو می‌کنند، شناسایی می گردد. به عبارت دیگر، در این فرایند متوجه می‌شویم که لغات اصلی کاربران و یا مشتریان هدف شما، چه چیزهایی می‌باشند. این روند شامل نظارت، مقایسه و حق اولویت‌بندی برای استعمال از بهترین کلمات کلیدی برای وبسایتتان نیز می‌شود.

چرا رسیدگی در مورد عبارات کلیدی برای seo اصلی است؟
بازرسی درباره ی واژه و کلمه کلیدی، تنها راهی هست که از طریق آن می‌توانید متوجه شوید که کاربران در اینترنت در زمینه‌ی چه چیزهایی جست‌وجو می‌کنند. ایجاد محتوا بدون پیش گویی قصد کاربران، اصلی ترین اشتباهی می‌باشد که می‌توانید مرتکب شود. به لحاظ می‌رسد بخش اعظمی از صاحبان تارنما نیز مرتکب این غلط می گردند و فارغ از در نظر گرفتن کلیدواژه‌ها، ایجاد کرد محتوا می‌کنند. به همین خاطر هست که هیچ ترافیکی از سوی گوگل به سمت بخش اعظمی از دنیای وب سرازیر نمی‌شود.





بازرسی درباره ی لغت ها کلیدی قادر است به شما نشانه دهد که در صورتیکه برای یک کلمه کلیدی خاص، جایگاه خوبی بگیرید، چه ترازو ترافیکی عایدتان خواهد شد. همچنین متوجه خواهید شد که برای هر واژه و کلمه کلیدی، بایستی چه نوع محتوایی ایجاد نمائید.

چگونه بهترین لغات کلیدی را پیدا کنیم؟






برای یافتن لغات کلیدی، راه‌های متفاوتی وجود دارد. در این نصیب تعدادی از بهترین طرق موجود را معرفی میکنیم:

ایده‌پردازی و طوفان فکری
برای شروع می‌توانید خودتان به تنهایی یا با همراهی تعدادی از همکاران، فهرستی از موضوعات و لغات مرتبط با استحصال‌وکار و تخصص خود را مشخص فرمایید. از جملهً فرض نمائید که شما دارای یک آژانس دیجیتال مارکتینگ میباشید. در اینجا باید از خود بپرسید که کاربران در زمینه‌ی چه موضوعاتی جست‌وجو می‌کنند که ممکن هست به کسب‌وکار ما مرتبط باشد. به طور مثال، تعدادی از موضوعات مرتبط با دیجیتال مارکتینگ در پی فهرست گردیده است:





شبکه‌های اجتماعی
بازاریابی ایمیلی
ترافیک وب سایت
بازاریابی محتوا
وبلاگ‌نویسی
تبلیغات کلیکی
دقت فرمائید که این مورد ها زمینه (topic) می باشند و هنوز به کلمه و واژه کلیدی نرسیده‌ایم.

به کار گیری از جست‌وجوهای مرتبط
یکی بهترین راهکارها برای یافتن لغات و عبارت کلیدی، به کارگیری از خود گوگل است. کلاس سئو مشهد به این صورت که شما موضوعات کلی مورد نظر خود را در گوگل جست‌وجو میکنید و از طریق بخش «جست‌وجوهای مرتبط» می بینید که کاربران در آن ناحیه، از لغات و عباراتی برای جست‌وجو استعمال کرده‌اند.

به طور مثال با جست‌وجوی عبارت «بازاریابی ایمیلی» در گوگل، به جست‌وجوهای مرتبط زیر می‌رسیم:

معایب بازاریابی ایمیلی
انواع آدرس اینترنتی مارکتینگ
آموزش آدرس اینترنتی مارکتینگ حرفه‌ای
ایمیل مارکتینگ چیست
مقاله بازاریابی ایمیلی
قیمت پست الکترونیک مارکتینگ
استعمال از نشانی اینترنتی مارکتینگ
پنل ایمیل مارکتینگ مجانی
این مورد ها، مرتبط‌ترین کلمات کلیدی به قضیه مورد نظر می‌باشند. در واقع گوگل دارد به شما میگوید درین قضیه، این کلمه ها و لغات بیشتر جست‌وجو شده‌اند و شما می‌توانید از این لغات و کلمه ها به عنوان نمونه کلمات کلیدی مقاله‌ها استعمال فرمائید.

گوگل به صورت پیش‌فرض، ۸ عبارت مرتبط با جست‌وجوی شمارا نمایش می‌دهد. برای یافتن عبارت مرتبط بیشتردوره سئو مشهد ، دو کار می توانید اجرا دهید.

نحوه نخستین این است که بر روی هر مورد از این جست‌وجوهای مرتبط کلیک کنید و ۸ عبارت مرتبط با آن‌ها‌را نیز بیابید. طرز دوم به کارگیری از ابزارها و اکستنشن‌هاست. اکستنشن Keywords Everywhere که بر روی مرورگر شما (کروم یا فایرفاکس) نصب می گردد، در هنگام جست‌وجو در گوگل، تقریباً کلیه کلمات مرتبط با جست‌وجوی مورد نظر را به شما نمایش می‌دهد و حتی می‌توانید از آن یک فایل اکسل خروجی بگیرید.

به کارگیری از ابزارهای یافتن و آنالیز کلمات کلیدی
راه و روش‌هایی که تا پیش از این در مورد آن صحبت کردیم، بیشتر به صورت دستی اعمال می شد. اما می‌قدرت به امداد ابزارها و وب سایت‌های جان دار در باب یافتن و به حساب آوردن عبارات کلیدی، بخش اعظمی از این روند را به صورت اتومات اجرا بخشید. در‌این بخش تعدادی از این ابزارها و تارنما‌ها را معرفی می کنیم.





Google’s Keyword Planner: بی‌شک، ابزار Keyword Planner گوگل، بهترین و قابل اتکاترین ابزار برای یافتن کلمات کلیدی است. دلیلش هم هویدا هست. هیچ ابزار دیگری جز خود گوگل، به دیتای خام و گرانبهاِ کلمه ها جست‌وجو شده به وسیله کاربران دسترسی ندارد. براین اساس می‌توان انتظار داشت که بهترین و دقیق‌ترین نتایج با استفاده از این ابزار به دست بیاید. اما باید این نکته را هم گفت که این ابزار بیشتر برای کمک به افراد راجع به تبلیغات کلیکی طراحی شده، و هدف آن ارتقای seo نبوده. ولی می‌توان از آن برای یافت کردن کلیدواژه‌های مرتبط و همچنین ایده‌های جدید بهره مند شد.
Exploding Topics: تارنما Exploding Topics ابزاری شبیه به Google Trend هست.آموزش سئو مشهد  در این وب سایت میتوانید کلمات و کلماتی را که بیشتر از همگی بوسیله کاربران در گوگل جست‌وجو گردیده‌است را بیابید. در واقع می‌توانید ترندهای روز را پیدا نمائید. امکان دسته‌بندی ترندها مبنی بر قضیه نیز درین تارنما مهیا گردیده است.
Keyword Surfer: این ابزار به مانند Keyword Everywhere که در قسمت‌های گذشته به آن اشاره کردیم، یک اکستنشن است که بر روی مرورگر شما نصب می‌شود. با نصب این اکستنشن بر روی مرورگر خود، هر بار که در گوگل عبارت یا واژه‌ای را جست‌وجو نمائید، با فهرستی بلندبالا از کلمات و لغت ها مرتبط مواجه خواهید شد.
SEMrush: یکی‌از بهترین ابزارهای جان دار در حوزه‌ سئو می‌باشد. اما برای استعمال از امکانات بدون نقص، می بایست نسخه پریمیوم آن را تهیه کنید. ویژگی اصلی ابزار SEMrush این هست که به جای آن که به شما لغت ها مرتبط سفارش دهد، دقیقاً میگوید  منتور سئو مشهد که با چه کلیدواژه‌هایی می توانید مرتبه خوبی در گوگل استحصال فرمائید. بنابراین که شما آدرس تارنما مورد نظر را به‌این ابزار می‌دهید و این ابزار به شما می گوید که آن سایت از چه کلمات کلیدی‌ای برای مرتبه عالی تهیه کردن در گوگل استفاده کرده است. در واقع این ابزاری مناسب برای به حساب آوردن لغات کلیدی رقبای شماست.
Ahrefs: این ابزار هم یکی مهمترین و بهترین ابزارهای سئو محسوب می‌شود. این ابزار دارای یک بخش به نام keyword explorer هست که از طریق آن میتوانید اطلاعات بسیار مفیدی درباره هر واژه کلیدی به دست بیاورید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که آیا این واژه و کلمه کلیدی قیمت کار کردن را درد یا نه. همچنین مبتنی بر لغت ها کلیدی مورد نظر خودتان، یک سری عبارات و کلمات مرتبط نیز به شما پیشنهاد داده می‌شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.