ابزار رایگان برای تحلیل خرما

مقالات اصلی و تخصصی آموزش سئو در مشهد

ابزار رایگان برای تحلیل خرما

۸ بازديد
ابزارهای سئو ( بهینه سازی TOOLS) در seo سایت برای موتورهای جستجو، نقش بسیار مهمی دارا هستند. نسبتاً تمامی استحصال و کارها به نقش بسیار اصلی بهینه سازی در توسعه و گسترش عمل خود آگاهی دارا هستند. ارتقاء جستجوهای صوتی و انقلاب در هوش تصنعی، نماد داده می باشد که در شرایطی‌که شما هم میخواهید وارد بازار آنلاین بشید، باید بهینه سازی وب سایت خود را بدون شوخی بگیرید. خب فعلا که متوجه مداقه بهینه سازی شدید، به تعدادی ابزار نیاز دارین که فعالیت seo وبسایت را با آن شروع کنیند و با سرمایه گذاری حداقلی، به حاصل بهتری برسید.

ابزارهای seo شما را از تحقیقات خسته کننده لغت ها کلیدی و تجزیه و مطالعه داده ها نجات می دهند. با به کارگیری از این ابزارها، می‌توانید ملاحظه کنید که چه چیزی عمل می‌کند و کدام بخش از استراتژی شما می‌تواند از بعضا تغییرات سود پیروز شود. 

 درصورتی که بیشتراز یک تارنما را مدیریت می کنید، ابزارهای seo می‌توانند به شما یاری کنند دوره خصوصی سئو مشهد کوشش هر تارنما را در لحظه مطالعه نمائید. بخش اعظمی از کارآفرینان با یکسری وب سایت در نهایت داده های زیادی را در صفحات تبارک قرار میدهند و به صورت دستی آن را تجزیه و تفحص می کنند که با ارتقا حجم داده ها خطای محاسباتی آن نیز ارتقا می یابد. خوشبختانه میتوانید از نرم‌افزار seo برای صرفه جویی در ساعت‌ها همت و ایجاد کرد گزارش های دقیق با یک کلیک استفاده فرمائید

کاربردی ترین ابزارهای سئو:
برای شروع بهتره بریم سراغ مهمترین و کاربردی ترین ابزارهای بهینه سازی:

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)
گوگل آنالیتیکس، یکی گران بها ترین ابزارهای seo است که به کار گیری از آن برای هر کارشناس بازاریابی دیجیتال که در زمینه سئو، کار می کنه ضروری است.

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) ابزاری برای احتساب و پژوهش وب سایت میباشد کلاس حضوری سئو مشهد  که گوگل به بدون‌پول در اختیار وبمستر ها قرار داده می باشد. این ابزار به حساب آوردن‌گر می‌تواند اطلاعات بسیار کاملی را دربارۀ ترافیک ورودی، اخلاق و رفتار کاربران در سایت، نرخ تبدیل و کلی اطلاعات و گزارشات سودمند را در مشت مدیران وب‌سایت‌ قرار دهد. اطلاعاتی که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در با صرفه‌سازی یک وب‌وب سایت و بسط آن ایفا کند.

این ابزار به شما قابلیت می‌دهد که وب سایت، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی خود را ذیل حیث بگیرید و اطلاعاتی مثل طرز ‌ورود استفاده کننده،کلاس خصوصی سئو مشهد  رفتار مخاطب، نرخ تبدیل، مجال ماندن در صفحه های، نوع دستگاه و آحاد اتفاقاتی که در سایت یا وب لاگ شما شکل می دهد را رصد نمائید.

این‌ها تنها نصیب کوچکی از گزارشاتی میباشد که گوگل آنالیتیکس در دست شما می گذارد. این اطلاعات حیاتی میتواند حالت سایت شما را به نه علامت دهد البته آنچه سرویس مطالعه گوگل را به ابزاری کامل تبدیل می‌کند سئو کار مشهد  این میباشد که با بقیه ابزارهای Google سازگار میباشد. به این ترتیب می‌توان آنالیتیک را با گوگل ادز، یوتیوب و تگ منیجر مخلوط کرد.

روی هم رفته گوگل آنالیتیکس جریان ترافیکی که به سمت سایت شما می‌آید را تحقیق کرده و اطلاعات حاصل از این مطالعه را به صورت تیم‌بندی شده در اختیارتان قرار می‌دهد. این تیم‌های اطلاعاتی می‌قدرت با سه سوال ذیل تیم بندی کرد:

کاربران از چه روشی و از چه طریقی به وب سایت ما رسیده‌اند؟
کردار کاربرانی که وارد تارنما ما شده‌اند چه گونه بوده است؟
آیا کمپین‌های ما منفعت‌ای داشته میباشد؟
گوگل آنالیتیکس با اعلام منابعی که کاربران به واسطه‌ی آن‌ها وارد سایت شما شده‌اند به‌این سوال پاسخ می‌دهد که کاربران از چه روشی به سایت شما رسیده‌اند یا با اعلام زمان زمانی که هر کاربر در وبسایت شما حضور داشته و صفحه های متعدد از سایت شمارا بازدید کرده است به این سوال شما پاسخ می دهد که کردار کاربران چگونه بوده هست. ولی عالی است بدانید که اطلاعات استراتژیک و تکنیکی نه هم به وسیله گوگل آنالیتیکس به شما ارائه می‌شود، مانند:

بخش‌هایی که کاربران بیشتر دوست داشته‌اند.
کلیدواژه‌هایی که برای رسیدن به وبسایت شما توسط کاربران جستجو شده.
اطلاعات تکنیکی در مورد کاربران؛ مانند نوع دستگاه و مرورگرهایی که برای بازدید از سایت شما استعمال کرده‌اند.
یکی نکاتی که گوگل آنالیتیکس را به یک ابزار فوق‌العاده تبدیل می‌کند، سازگاری آن با دیگر سرویس‌های گوگل است. براین اساس شما به راحتی میتوانید آنالیتیکس را با ابزارهایی نظیر گوگل ادوردز(Google AdWords)، بلاگر(Blogger) یا یوتیوب مخلوط نمائید. در حقیقت می‌توانید آنالیتیکس را با هر ابزاری از گوگل که ترافیک‌ و  بازدید‌ها را در اختیار گرفتن می‌کند مخلوط کنید.
ما در ویکی دمی فراگیری های حرفه‌ای از این ابزار قرار داده ایم که برای دسترسی بدین مقاله ها و ویدئو ها باید وارد ورقه فراگیری گوگل آنالیتیکس بشید.

سرچ کنسول گوگل (Google Search Console)

سرچ کنسول گوگل یا همان وب مستر گوگل، ابزار بهینه سازی آینده ماست که بایستی حتما از آن به کارگیری نمایید. مهم ترین دلیلی که برای به کار گیری از این ابزار داریم اینه که اطلاعات سرچ کنسول مستقیم از گوگل جمع میشه و البته این تنها عامل برای کاربردی بودن این ابزار نیست. سرچ کنسول اطلاعات بسیار مهمی در اختیارتون قرار می ده، اطلاعاتی مربوط به کوشش لغات کلیدی و آدرس ها، موضوعات مربوط به ایندکس کردن صفحات بوسیله گوگل، قابلیت استفاده در تلفن همراه ها، وضعیت تارنما مپ و خیلی اطلاعات موءثر دیگه. گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) سرویس رایگانی می‌باشد که بوسیله Google ارائه شده است. مقصود این سرویس، بازرسی و تفحص وب‌وبسایت ها در نتیجه ها جستجوی گوگل میباشد. یعنی از طریق این سرویس، می توانید وضعیت وب‌وبسایت خود در نتایج جستجوی گوگل را پژوهش نموده و در صورت وجود نقص‌ آن را برطرف نمائید.

ابزار search console تنها اطلاعات گوگل را مطالعه میکنه یعنی صرفا ورودی های گوگل را میشه باهاش استیناف کرد. اما ابزار google analytics تمام ورودی هایی که به وب سایت وارد میشه‌ را گزینه رسیدگی قرار میده.

ما در ویکی دمی بخش جامعی مربوط به یادگرفتن گوگل سرچ کنسول نو قرار دادیم که توصیه می کنم برای تسلط به این ابزار مطلقا این بخش را بازرسی کنید

البته برای قرار تهیه کردن در حاصل جستجوی گوگل، لزوما نباید در گوگل سرچ کنسول ثبت نام نمائید. بلکه این سرویس ابزاری برای مشاهده و پیشرفت در عملکرد وب‌سایت خود در گوگل است.

این سرویس وظایف زیر را برعهده داراست:

قرار تهیه نمودن سایت و مطالب شما در حاصل گوگل را تایید می کند.
مشکلاتی که در وب‌تارنما شما رخ داده را به شما اطلاع میدهد.
میزان مشاهده سایت شما در حاصل جستجوی گوگل را نمایش میدهد. به عبارت دیگر، معلوم می کند که کاربران با جستجوی چه موضوعاتی وارد سایت شما شده‌اند و یا چند بار هنگام جستجو بر روی عنوان شما کلیک شده است.
هنگامی که هرزنامه‌ای را در تارنما شما پیدا کند به شما اخطار می‌دهد.
تارنما‌های دیگری که به شما لینک شده‌اند را نمایش می‌دهد.
ایرادات AMP (نسخه نادر حجم وب‌تارنما) و یا اشتباهات مربوط به ورژن موبایل وب‌تارنما شمارا نمایش میدهد.
ابزار Answer the public

Answer the public یک کدام از کاربردی ترین ابزارهای بهینه سازی میباشد که اطلاعات ارزشمندی در زمینه‌ی با سوالاتی که مردم به صورت آنلاین می پرسن به کارشناسان بازاریابی محتوا ارائه میده. صرفا کافیه یک کلمه کلیدی وارد کنین، آن‌گاه این ابزار، سوالات متداولی که مرتبط با کلمه کلیدی شماست را جمع می کنه و یک گزارش گرافیکی جذاب از سوالات و عباراتی که افراد هنگام جستجو از اونها به کارگیری می کنن. بهتون نمایش میده.

این اطلاعات سبب ساز میشه تولیدکنندگان محتوا، دوراندیشی بیشتری نسبت به تمایلات مشتریان احتمالی خود داشته باشن و بتوانند محتواها را به صورت هدفمند و طبق نیازهای کاربران برطرف کنن. Answer the public در واقع یک ابزار پژوهشی و بسیار کاربردیه که می تونه بهتون یاری کنه محتوای مرتبط و بهتری ساخت‌و‌ساز کنین که مردم از اونها لذت ببرن و تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاشتن این محتواها داشته باشن.

Answer the Public یک ابزار بازرسی محتوا میباشد و بدون پول میباشد. این ابزار برای ساخت‌و‌ساز آن گروه از ایده های محتوایی است که کاربران اکثر وقت ها در وب جستجو می کنند.

در صورتیکه در این ابزار موضوعی را وارد نمائید. آیتم Answer the Public موضوعاتی را ارائه می‌دهد که می توانید آنان را به مقاله ها بلاگ یا صفحه های وب تبدیل فرمائید.

این ابزار پژوهش محتوا اطلاعاتی در امر روش به کار گیری از کلمه ها جستجو، عبارت ‌های مرتبط، موضوعات قابل پرسش یا مقایسه موضوعات با یکدیگر و موارد دیگر را در خود داراست.این ابزار مطالعه محتوا در ارتباط محتوایی که در وب لاگ یا شبکه‌های‌عمومی خود ساخت‌و‌ساز میکنید شما‌را شگفت زده می کند.متخصصان بازاریابی محتوا بهترین عمل خود را در قالب کار تیمی اجرا میدهند.

ابزار MozBar

موزبار یکی‌از نوار ابزارهای بدون پول seo می باشد که با کاوش گر کروم فعالیت می کنه. با این نوار ابزار می تونین دسترسی سریع و راحتی به معیارهای پیشرفته صفحات داشته باشین. با استفاده از این ابزار به راحتی به صفحات و امتیاز دامین آتوریتی DA یا اعتبار دامنه* هر ورقه یا وب سایتی دسترسی خواهید داشت.

علاوه بر این، با ویژگی تجزیه و احتساب صفحات می تونین هر عنصر خاصی مثل عنوان شیت، پیوند ها و … را جستجو کنین. در ضمن می تونین در هر ورقه لغت ها کلیدی را پیدا کنین، پیوند های مختلف را معین کنین و معیارهای مربوط به پیوند ها را با هم مقایسه کنین. خلال تمام این مختصات، می تونین با خرید یک اکانت موزبار از قابلیت های پیشرفته دیگه ای مثل seo صفحه ها استفاده کنین.

*اعتبار دامنه یا Domain Authority یک فاکتور امتیازدهی برای وب سایت هاست که از طرف وب سایت MOZ معرفی شده. دراین فاکتور یک امتیاز برای وب سایت از 0 تا 100 مبنی بر جایگاه تارنما در لیست نتیجه ها احتساب میشه.

این ابزار در قالب یک Extension برای مرورگر کروم قابل استعمال می باشد. بعداز نصب می بایست وارد حساب کاربری خود در تارنما moz.com شوید،‌ در شرایطی‌که حساب کاربری ندارید، بایستی یک حساب نو ایجاد کرد کنید. بعداز فعال سازی می توانید تم آن را انتخاب نمایید. این ابزار به دو صورت رایگان و نسخه پولی عرضه می گردد که ما در‌این نوشته‌علمی نسخه رایگان آن را شرح می دهیم تا همگان بتوانند از آن به کار گیری کنند.

کاربرد اعتبار دامنه در Mozbar چیست
سیستم انتخاب نمره اعتبار دامنه و برگه برای نخستین دفعه بوسیله وب سایت Moz ساخت‌و‌ساز شد، افزونه Mozbar نیز از موتور انتخاب نمره دامنه بهره برده می باشد. همان طور که میدانید،‌ اعتبار دامنه تارنما به عوامل مختلفی مثلا لینک سازی، محتوا، واحد سنجش بانس ریت و .. بستگی دارااست. این موتور، درواقع طریقه گوگل را نسبت به دامین سایت بیان میکند. این سیستم یکی از در میان ۰ تا ۱۰۰ را در لحاظ میگیرد که نسبتاً بیان‌کننده نمره تارنما شما از نگاه بات گوگل میباشد. ملاکهای زیادی برای ارتقا دامین اتوریتی سایت وجود دارا هستند که برای استحصال اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید نوشته‌ی علمی دامین اتوریتی وبسایت را مشاهده کنید

لینک و پیوند سازی باصرفه با افزونه Mozbar
مهم‌ترین کاربرد افزونه Mozbar موعظه شما برای تجزیه و محاسبه یک وب سایت میباشد. در نگاه اول هنگامی مشاهده میکنید که اعتبار شیت یک تارنما نمره پایینی دارد، در می یابید که آیتم مناسبی برای لینک و پیوند سازی نیست. همینطور یک ادراک کلی از حالت وبسایت و رعایت استانداردها در آن پیدا خواهید کرد. از دیگر فاکتورهای اساسی این نصیب میتوان به تعداد بک لینکهای شیت موردنظرتان اشاره کرد. با یک نگاه کلی می توانید متوجه شوید که آیا کاربران فضای مجازی محتوای این برگه را گران بها دانسته و آن را به اشتراک گذاشته اند ؟!

الگوریتمهای این افزونه هر ماه اپدیت خواهند شد و مبنی بر تجربه متخصصان سئو ساخت شده اند، بنابراین میتوان تا حدود زیادی بر این اعداد و ارقام متکی بودن کرد یک کدام از از سایر از مهم‌ترین بخشهای این افزونه، Spam Score آن میباشد. این نصیب وب سایت شما را بر اساس معیارهای مختلفی رسیدگی کرده و درصدی مشخص و معلوم برای سایتتان درنظر میگیرد. این معیارها میتوانند پیوند سازی مخرب و بی ارزش، محتوای کپی، به کارگیری از برخی تکنیک های کلاه سیاه و … باشند. هرچه وب سایت شما در تشکیل داد محتوا و لینک بیلدینگ ضعیف تر شغل کند امتیاز اسپم بیشتری دریافت خواهد کرد

ابزار SEMrush

SEMrush یکی بهترین ابزارهای بهینه سازی برای جستجوی لغت ها کلیدی و کاربردهای دیگه میباشد، کاربردهایی مثل پیدا کردن کلمات کلیدی که هر برگه ای در وب مطابق اونها مرتبه گرفته.

این ابزار، اطلاعات دقیقی از شرایط عبارات کلیدی در SERP (ورقه نتیجه ها موتور جستجو) و آدرس های URL که ترافیک زیادی را به تارنما داشتن در 12 ماه پیشین بهتون میده. خب با داشتن این مختصات، این ابزار میتونه به راحتی بهتون کمک کنه تا متوجه بشین رقباتون مبتنی بر کدوم کلمات کلیدی برنده شدن جایگاه بگیرن و مطالب و محتوای نه با استفاده از اون لغت ها و کلمه ها ایجاد کنین تا از اونها عقب نمونین.

علاوه بر این، با پرداخت حق عضویت در  SEMrush میتونین امکانات و دسترسی های بیشتری هم داشته باشین. ولی بایستی بگم که این حق عضویت ابدا ارزان نیست و در‌حالتی که بخواهید میتونین با یک حساب آزمایشی 14 روزه که بدون‌پول هست، این امکانات پیشرفته را امتحان کنین و آنگاه در صورت رغبت حق عضویت را بپردازین

این ابزار یکی از بهترین ابزارهای seo در ورد پرس می باشد که برای تحقیقات کلمه ها کلیدی، تجزیه و محاسبه رقبا و seo تبلیغات Google Ads طراحی و توسعه یافته می‌باشد.

SEMrush در سال 2008 در مسکو روسیه تأسیس شد و به‌سرعت جایگاه پر رنگ‌ای را دربین ابزارهای بازاریابی دیجیتال و متخصصان بهینه سازی در سراسر فقیه بدست آورد.

این ابزار در کنار سایر ابزارهای کار کشته سئو مانند جستجوی Google Console و Google Analytics می تواند به شما کمک کند تا روءیت کرد دقیق تری از تارنما خود داشته باشید و بتوانید جایگاه وبسایت وردپرس خود را در نتیجه ها جستجو ارتقا دهید و فروش بیشتری داشته باشید.

اگرچه SEMrush ابزاری فوق العاده کارکشته با ویژگی های بسیار پیشرفته می‌باشد، ولی همین ویژگی‌های پیشرفته میتوانند استفاده از این ابزار را غامض کرده و کاربران را گیج کنند

ساخت محتوا و SEMrush
تشکیل داد محتوا در دنیای امروز بسیار مهم هست. در واقع با ساخت‌و‌ساز محتوای مرتبط و جذاب میتوانید به وبسایت خود مراجعه کرده و برند خود را دوستداشتنی‌تر فرمایید. برای داشتن محتوای کیفیت خوب، می بایست استراتژی محتوای مناسبی را طراحی کنید.

برای تعیین استراتژی محتوای طرح ریزی شده، بایستی از ابزار محتوا برای تجزیه و به حساب آوردن داده‌ها استفاده فرمایید تا به یک بهره منطقی و حساب شده برسید. ولی چه ابزارهایی برای تجزیه و احتساب داده‌های آماری تارنما ما در دسترس میباشد؟ کدام یک رایگان است؟ از کدام ابزار محتوا بیشتر استفاده می گردد؟ آیا Semrush ابزار مناسبی می‌باشد؟ به چه شکل باید از آن به کارگیری کنیم؟

کارایی وبسایت SEMrush
برای آغاز، اصلی میباشد که بدانید ابزار semrush ابزاری قابل نصب نیست که به سیستم ادله شما بستگی داشته باشد. Semrush در واقع سایتی میباشد که می‌توانید برای مطالعه اطلاعات ورودی و خروجی وب سایت خود ، اطلاعات وب سایت خود را وارد فرمائید. در واقع، SEMrush ابزاری خوب برای بهبود seo و در فایده پیشرفت در عملکرد وب سایت شما میباشد.

داشبورد semrush بسیار معمولی و کاربردی می باشد. رابط کاربری این ابزار محتوا به خیر طراحی شد‌ه‌است و با چند کلیک بی آلایش میتوانید اطلاعات مورد نظر خود را بدست آورید. از همان لحظه ورود به وبسایت، semrush اطلاعات بسیار مفیدی درباره وب سایت در چنگ شما قرار می دهد.

استیناف رقبا
میلیون‌ها وب سایت و بلاگ مانند شما وجود داراست. این ابزار می‌تواند به عنوان یک جاسوس عمل کند تا راز موفقیت وب سایت رقیب را برای شما فاش کند. بعضی وقتها آنقدر سرگرم افزایش بازدید وبسایت خود می باشید که از مطالعه وبسایت رقبا بی اگاهی می مانید.

داشبورد وبسایت
اما در این مفاد SEMrush به شما این امکان را می دهد تا تارنما رقبا را استیناف کرده و لغات کلیدی را افزایش دهید که بازدید سایت رقبا را افزایش میدهد. براین اساس شما نیز می‌توانید از آن لغت ها کلیدی برای بهبود بهینه سازی وبسایت خود استفاده فرمایید. زمانی ترافیک به وب سایت شما سرازیرشد، میتوانید درباره روش تصمیم گیری تصمیم بگیرید ، ولی برای استارت شغل و ارتقاء بازدید به این اطلاعات نیاز دارید.

مطالعه فعالیت رقبا در حین بر زمان نیز سبب ساز موفقیت وبسایت شما گردد. در‌حالتی که یک کدام از رقبای شما از یک کلمه کلیدی برای جابجایی بازدید کنندگان به تارنما شما به کارگیری می کند، چرا آن ترافیک را هدف قرار نمی دهید؟ مثلا، شما از طریق SEMrush متوجه می‌شوید که بیشتر پست های تارنما رقیب شما در باب طراحی وردپرس هست، بدین ترتیب برای جذب ترافیک نیاز به ایجاد محتوا دارید

ابزار Keyworddit

یک کدام از بهترین شیوه ها برای ایده به دست آوردن در مورد با لغت ها کلیدی میتونه استفاده از Keyworddit باشه. این ابزار بهینه سازی رایگانه و از منابع کلمات کلیدی ردیت به کار گیری می کنه. بهتر در شرایطی که تا فعلا با ردیت (Reddit) آشنا نشدین می بایست بهتون بگم که یک شبکه اجتماعی بزرگ را از دست دادین و بهتره حتما خصوصی بهش بزنین. ردیت یکی مهم ترین منابع خبرها روز عالم به حساب میاد و روزانه میلیون ها نفر از اون بازدید می کنن و در زمینه ی موضوعات مختلف با هم مصاحبه می کنن.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.