گوگل در زمینه‌ی لینک سازی چه میگوید؟

مقالات اصلی و تخصصی آموزش سئو در مشهد

گوگل در زمینه‌ی لینک سازی چه میگوید؟

۷ بازديد
نیاز روز افزون افراد به استفاده و به کار گیری داده‌های اینترنتی و کسب اطلاعات موردنظر سبب ساز شد‌ه‌است تا طی سالیان گذشته، معنی و علم سئو موتورهای جستجو (seo) بیش تر از پیش التفات پیدا کند. به همین دلیل، وبسایت‌های مختلف در کارایی میباشند تا بهترین سکو را فی مابین دیگر رقبا استحصال کنند. در این دربین، گزینه مهمی به نام لینک و پیوند سازی (Link Building) که برای یکسری سال فراموش شده بود، مجدداً احیا شده و کارشناسان بیش تر از پیش به مداقه آن پی برده اند. در‌این نوشته‌علمی قصد داریم تا ضمن توضیح در زمینه‌ی اهمیت این آیتم، روش‌های معمولی و کاربردی را جهت لینک و پیوند سازی معرفی کنیم.

گوگل تایید کرده است که لینک سازی داخلی، گزینه مهمی می باشد و در کنار محتوای مناسب،کلاس سئو مشهد  برای مثال عواملی میباشد که به استحصال جایگاه بالای تارنما یاری شایانی می کند. سوای پیوند ها، جایگاه بندی سخت میباشد و گوگل به پیوند‌ها بیش از هر کدام دیگری اهمیت میدهد. تا قبل از ماه آوریل سال 2012، هر وب سایتی کارکشته بود تا با اضافه کردن تعداد زیادی از پیوند ها، رتبه خود را خریداری کند. البته در حال حاضر گوگل پنگوئن (Google Penguin) پیوند‌های اسپم (Spam) را شناسایی کرده و بنابراین، خریداری لینک ها، ریسک بالایی به هم پا دارد.

لینک، ارتباطی می باشد از نقطه آ به ب
هایپرلینک، ارتباطی می‌باشد از شیت ارجاع به شیت مقصد و زمانی که عنوان بک لینک و پیوند (Backlink) را به کار گیری می کنیم، یعنی ارجاع دادن از کاغذ‌ای دیگر به پیج خودمان. همچنین، به بک لینک، لینک و پیوند ورودی (Inbound Link) هم می گویند. دوره سئو مشهد در حین هایی، برای گزینش ترازو محبوبیت و یا مداقه وبسایت شما از نگاه موتورهای جستجویی مانند گوگل، پیوند‌ها بسیار اصلی می باشند. در اینجا پرسشی مطرح میشود که آیا یک وب سایت بدون بک لینک می تواند سکو بندی خواهد شد؟ پاسخ: خیر! 100 درصد مطمئن هستیم که سایت نمی تواند فارغ از بک پیوند، جایگاه بندی شود.

چرا ساختن لینک و پیوند مهم میباشد؟
عنایت ساختن پیوند به کارداران متعددی نسبت داده میشود. پیوند‌ها دلیل مهم و اولیه در زمینه سکو بندی توسط گوگل می‌باشند. علاوه بر اینکه، لینک و پیوند‌ها یعنی خود وب سایت و لینک‌ها به محتوای ارزشمندی، اشاره می کنند. پیوند‌ها توان و پشت گرمی وب سایت بوده و به همین دلیل گوگل میگوید که کاملاً غیرطبیعی میباشد که وب سایتی بدون بک پیوند باشد و به خیال و خاطر وجود پیوند‌ها میباشد که گوگل وب سایت شما‌را کشف می کند.

آیا همه بک لینک ها، یکسان می باشند؟
شعار بیشتر یعنی عالی، برای لینک‌ها کاربرد ندارد و دستکم اینکه این بیشتر در صورتیکه به معنای خریداری آنها باشد، این یعنی شما ریسک بزرگی را اجرا داده‌اید. به همین عامل، بهتر میباشد به جای هزاران لینکی که برای وب سایت شما ارزش آفرینی نکرده و در سکو بندی آن هم شریک نیستند، با لینک و پیوند‌های کمتر البته با کیفیت بالا، شغل خود را شروع نمائید. تمامی لینک‌ها یکسان نیستند،منتور سئو مشهد  زیرا ماهیانه تعداد پیوند‌های متعددی خوا هیم داشت که بها، قدرت و واحد سنجش اعتماد آنان مختلف است. نوع لینک‌ها هم با یکدیگر فرق می کنند؛ بعضی از آن‌ها Javascript بوده و گروهی نیز Redirect هستند.

قانون ها گوگل راجع به ساختن لینک کدامند؟
از آنجایی که کلیه پیوند‌ها یکسان نیستند، می بایست در حین استارت به ساختن آنان، بسیار محتاط بود. ساختن لینک برای کار و بیزینس و مشتریان، سبب می شود تا آنها با محتوای ارزشمندی ارتباط پیدا کنند. درصورتی که کاربران شما از لینک و پیوند‌ها راضی باشند، گوگل این قضیه را در منفعت و تاریخچه جستجو لحاظ کرده و در منفعت بیزینس شما رشد می کند. بدین ترتیب، اعتقاد نتایج نمایید که لینک و پیوند‌های شما طبیعی بوده و گوگل به‌این منفعت نمی‌رسد که قصد دارید تا الگوریتم جستجو را ویرایش نمائید.

روش‌های ساده برای ساختن لینک و پیوند
1. درخواست بک پیوند
این گزینه، به ویژه در صورتی مبتدی میباشید، روش نه برای استارت هست. به کلیه دوستان، آموزش سئو مشهد آشنایان، همکاران، کارفرمایان و شرکای خود فکر کنید که دارای وبسایت یا وب لاگ میباشند. فقط کاری که بایستی جاری ساختن دهید، درخواست بک لینک و پیوند میباشد. ولی این بک لینک بایستی در داخل محتوا (in-content) باشد و در نوار کناری و پاورقی قرار نگیرد.

2. ساخت روابط
برای ساختن لینک بهتر، باید رابطه بهتر بسازید. در این رابطه، فرصت‌های بی‌شماری برای ساخت و ساخت ارتباط وجود دارا‌هستند که عالی می‌باشد از انجمن ها، وب لاگ‌ها و تیم‌های منحصر به فرد موسوم به نیچ (Niche) مانند: گروه‌های متخصص در تشکیل داد پیوند (Link Building Expert Group)، استعمال نمائید. اولین قدم را با ایجاد پست و کامنت گذاشتن شروع فرمایید. با فعال بودن در چنین فضاهایی، نه صرفا به چندین بک پیوند بهتر دسترسی پیدا خواهید کرد، بلکه از جدیدترین اطلاعات مربوط به صنایع متعدد باخبر شده و دیدگاه ها خود را با افراد حرفه ای به اشتراک خواهید گذاشت.

3. تستیمونیال بنویسید
پیوند سازی براساس تستیمونیال (پیشنهاد نامه) ، یک سناریوی توفیق-توفیق است. خیلی از مشاغل به شما این زمان را می دهند تا درخصوص تجربه محصول مستعمل، یکسری خط بنویسید. از سوی دیگر، این مورد برای تولید پشت گرمی مشتری، روش کاملاً مناسبی بوده و برای شما بهترین مجال میباشد تا بک لینک داشته باشید. این‌شیوه، نسبت به درخواست لینک و پیوند از طریق آدرس اینترنتی، کاربرد به مراتب بهتری دارااست.

4. با بلاگ شروع بزنید
با ساخت وب لاگ و فعال نگاه داشتن آن با محتوای مرتبط و موثر، می توانید در لحظه بر بیزینس خود و نیازهای مشتریان تمرکز نمائید. این گزینه، یک کدام از بهترین مورد‌ها جهت دریافت بک لینک و پیوند می باشد.

5. انتخاب فهرست‌های آیتم پشت گرمی برای سایت
تعداد قابل توجهی از وبسایت ها، محتوا و فهرست مناسبی را به استفاده کننده عرضه نکرده و به همین استدلال، در رتبه بندی گوگل جایی ندارند. ولی با گزینش فهرست مناسب برای وب سایت خود، نه تنها شانس ساخت‌و‌ساز لینک و پیوند را افزایش می‌دهد، بلکه اطلاعات اثرگذار و قابل به کارگیری‌ای را جهت خریداران بالقوه خود تولید خواهد کرد.

6. نوشتن پست مهمان بهتر
خیلی از وبسایت‌ها و یا بلاگ ها، مطالب شما را برای انتشار، می پذیرند. اما قبل از نوشتن نوشته‌ی علمی، باید اطمینان نتایج نمائید که وب سایت و یا بلاگ، به آیتم نوشته‌ی علمی شما مرتبط بوده، نوشته‌علمی درباره ی عالی و گرانقدر بودن کمپانی شما توضیح نداده و بر روی مقوله کیفیت (نوشته ماهر و جالب) تمرکز دارد. علاوه بر اینکه بدین نکته قابل توجه دقت داشته باشید که نوشته‌علمی ضعیف و بد، اعتبار شما‌را تضعیف می‌کند. همچنین ابزار موسوم به پژوهش لینک و پیوند (LRT)، در استیناف واحد سنجش متکی بودن و قدرت دامنه سایت به شما کمک می‌کند.

7. شناسایی بک پیوند‌های رقبا
در شرایطی که رقبای خود را رسیدگی و احتساب می کنید، به احتمال فراوان به بعضی از بک پیوند‌ها برمی خورید که آن ها دارا‌هستند، البته شما ندارید. پس چه بهتر که شما هم مانند آنها، چنین بک لینک‌هایی داشته باشید. برای محاسبه بک لینک و پیوند ها، میتوانید از ابزار بک لینک‌های عمومی (CBLT) یاری بگیرید.

8. دریافت لینک و پیوند غیرمستقیم از رقبا
اینکه خیلی از رقبای شما به یک یا تعدادی وب سایت لینک بدهند، موردی میباشد که به طور معمول واقعه می افتد. ابزار موسوم به پیوند جویس (LJT) یاری می کند تا وب سایت هایی را که رقبای شما معمولاً پیوند می دهند، شناسایی فرمایید. چنین وب سایت هایی به صورت کلی در صنایع گوناگون، بها بالایی دارا هستند.

9. بازیابی بک پیوند‌های مرده
گاهی اوقات در وبسایت خود به لینک و پیوند هایی برمی خورید که به دلیل تغییر در آدرس و دامنه صفحه و یا نادرست املایی، مرده و بلااستفاده شده اند. در هر دو حالت، بک پیوند‌ها به پیام 404 برمی گردند. شما میتوانید برای پیدا کردن لینک هایی که به پیام 404 برمی گردند، از ابزار بازیابی لینک و پیوند جویس (LJRT) استفاده کرده و کوشش فرمایید تا با مسیریابی دوباره لینک و پیوند ها، آن‌ها‌را به صفحه سایت برگردانید.

10. روشن کردن آیتم بک لینک در لینک و پیوند
این آیتم یکی ساده‌ترین نحوه‌های دریافت بک پیوند، محسوب می‌شود. در شرایطی که کسی در زمینه‌ی برند و یا کالا شما مطلبی بنویسد، البته لینکی به سایت شما نداشته باشد، کافی میباشد تا از وب مستر درخواست نمائید تا منشن‌ها را به بک لینک تبدیل نمایند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.