مشخص کردن صفحات و بخش‌های غیرمجاز با Disallow

مقالات اصلی و تخصصی آموزش سئو در مشهد

مشخص کردن صفحات و بخش‌های غیرمجاز با Disallow

۱۳ بازديد
امر Disallow به ربات‌ها میگوید که چه فولدرهایی از اینترنت‌وبسایت شمارا نباید سئو چیست  پژوهش نمایند. درواقع این فرمان، بیان کنده نشانی‌هایی میباشد که میخواهید از ربات‌های کاوش مخفی بماند.
به عنوان مثال در صورتی نمیخواهید موتورهای کاوش، تصاویر اینترنت‌وب سایت‌تان را ایندکس نمایند، می توانید تک تک تصاویر وبسایت را باطن یک فایل در هاستینگ خویش قرار دهید و از دسترس موتورهای کاوش بیرون سازید.
درصورتی که فرض کنیم که آحاد این تصاویر را به داخل فولدری  آموزش سئو در مشهد به اسم Photos منتقل کرده‌ باشید. برای آنکه به گوگل بگویید که‌این تصاویر را ایندکس نکند، می بایست دستوری مانند پایین را بنویسید:
1
2
* :User-agent
Disallow: /photos
فرمان” / ” بعد از Disallow به ربات گوگل می گوید بایستی منتور سئو مشهد وارد فولدر‌ای در ریشه پوشه گردید. نام این فایل photos میباشد.
این دو خط در پوشه robots.txt، به هیچ یک از ربات‌ها اذن ورود به فایل تصاویر را نمی‌دهد. در کد دستوری بالا، سئو کار مشهد بخش “User-agent: *” میگوید که اجرای این فرمان برای کلیه ربات‌های کاوش الزامی میباشد. بخش “Disallow: /photos” بیان‌کننده این میباشد که ربات، اذن ورود یا این که ایندکس فولدر تصاویر تارنما را ندارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.