بلایی که برچسب های غیراصولی بر راز وبسایت ما میاورند.

مقالات اصلی و تخصصی آموزش سئو در مشهد

بلایی که برچسب های غیراصولی بر راز وبسایت ما میاورند.

۵ بازديد

در قبلی تصور بر این بود که هر قدر بیشتر از برچسب استعمال کنیم، آموزش سئو در مشهد جایگاه بهتری خوا‌هیم داشت. باید بگویم که‌این تصور هر یک‌سری نادرست میباشد اما در پیشین تا حدی همت داشت. موقتی موتورهای کاوش بسیار هوشمند گردیده اند سئو کار خوب مشهد  و قادرند به راحتی تگ های صحیح از خطا را تشخیص دهند. برای همین نمی توان با برچسب های زیاد و مختلف و برخی بی ربط، مدرس سئو مشهد ورودی متعددی از گوگل گرفت. اگر طرفدار برچسب زدن های زیاد هستید خوب هست بدانید این تگ ها چه بلایی بر راز سایتتان می آورند:

 

      ۱- کم شدن تجربه کاربری
همانطور که استفاده صحیح از برچسب یا این که tag مطالب و محتواهای وبسایت را بهتر در دسترس کاربر قرار می‌دهد، بایستی بدانید که به فعالیت بردن تگ های زیاد و نامرتبط باعث می‌گردد برگه شما نا مرتب و شلوغ شود و این بی نظمی، استفاده کننده را بیشتر گیج می نماید.

چون میان انبوهی از تگ های بی ربط قرار میگیرد که هیچ منطقی برای وی ندارند. پس خیر فقط به ماندگاری وی در وبسایت کمکی نمی نماید که احتمال دارد سبب ساز خروج وی از شیت نیز شود.

 

      ۲- ساخت صفحات تکراری (Duplicate Content)
حتما تا اینجا متوجه گردیده اید که با ساخت و ساز یک تگ، یک ورقه در وبسایت شما تشکیل داد میشود. وقتی برای یک نوشته‌علمی یا این که محصول خویش تگ های متفاوت و شبیه می سازید در واقع یکسری برگه به وجود میاورید که محتوای یکسانی دارا‌هستند. زمانی که شما برچسبی با تیتر ” کفش طبی زنانه” داشته باشید و هم زمان برچسبی با تیتر “کفش زنانه طبی” تولید کنید به طبع محتواهای موجود درین دو شیت یکی از می‌باشند. در فعالیت شما دو شیت ایجاد کرد میکنید که محتوای به طور کامل یکسان دارند.
 ۳- تولید صفحاتی با مورد شبیه (Cannibalization)
کنیبالیزیشن وقتی حادثه می افتد که برای یک عبارت کلیدی مقصود یکسری کاغذ داشته باشید. این صفحه ها معنا یکسانی را به استفاده کننده و گوگل القا می نمایند هر چندین ممکن میباشد محتوای یکسانی نداشته باشند. به عنوان مثال در‌صورتی‌که شما مطلبی در ارتباط “کفش طبی زنانه” نوشته اید و برچسب آن را “کفش طبی زنانه” گزینش فرمائید دو ورقه در وب سایت تولید نموده اید که گوگل آنها‌را با یک مسئله شبیه شناسایی می نماید. در سود بها آن برچسب و بها صفحه ها وب سایت را زیر میاورد.

 

      ۴- ساخت و ساز صفحه ها بی بها(Zombie Pages)
صفحه های برچسب از نگاه گوگل اصلی میباشند چون رینگ ارتباطی محتواها با هم به شمار میروند. این صفحه ها شانس متعددی در دستیابی جایگاه دارا هستند ولی در‌صورتی‌که آن‌ها‌را به صحت گزینش و مکان گذاری نکنید یا این که تیتر برچسب خیلی کوتاه و همگانی باشد کاغذ ایجاد گردیده بی بها یا این که در اصطلاح زامبی خواهد بود.

در‌حالتی که صفحه های زامبی تارنما شما زیاد باشد هم سرعت ایندکس زیر میاید و هم گوگل محتوای وب سایت شما‌را بی چگونگی آنالیز خواهد کرد.
 

      ۵- کاهش اعتبار محتواهای مهم
لینک و پیوند دهی یکی‌از ابزارهای بهینه سازی برای ارتقاء سکو و قیمت صفحه های میباشد. زمانی از یک شیت تارنما به برگه دیگری لینک و پیوند می دهیم، در واقع کمی از اعتبار برگه اولیه را به کاغذ دوم منتقل می کنیم. تگ کردن یا این که برچسب گذاری را هم می اقتدار نوعی پیوند دهی دانست.

هنگامی که برچسب هایی برای یک محتوا تمجید میکنید، در واقع صفحاتی ساخت و ساز میکنید که تک تک آنان در شیت محتوا پیوند گردیده‌اند. با این فعالیت بخشی از اعتبار کاغذ محتوای تان را به صفحه ها برچسب منتقل می‌کنید.

درحال حاضر در صورتیکه تعداد متعددی تگ متعدد برای مقاله خویش ساخت‌و‌ساز نمایید، اعتبار این شیت را تا حد متعددی پخش می‌کنید. در سود به جای این که اعتبار کاغذ مهم را با دقت بر موضوعات مهم بیشتر فرمایید، صفحه های متعددی خواهید داشت که همگی اعتبار یه خرده دارا‌هستند.

 

      ۶- رقابت برچسب با صفحه های باطن تارنما
گاهی بعضا اشخاص به عبارتی تیتر شیت یا این که واژه و کلمه کلیدی کاغذ را برچسب قرار می‌دهند. این شغل تماما خطا میباشد چون برچسب ها نوعی طبقه بندی محتواهاست و در حالتی که شما یک واژه کلیدی را تحت عنوان برچسب تعیین فرمایید در واقع شیت ای دیگر با به عبارتی کلمه و واژه کلیدی در تارنما شما به وجود خواهد آمد که منجر میگردد با کاغذ مهم در رقابت قرار گیرد و توان و اعتبار کاغذ اساسی را بگیرد.

 

چه طور صحیح برچسب بزنیم؟
      ۱- برچسب بایستی کوتاه باشد.
شایسته ترین نوع برچسب ها، آنهایی میباشند که کوتاه و حداکثر از سه واژه و کلمه درست شده باشند. شما بایستی بتوانید تک تک موضوعاتی که به نوشته مربوط می گردند را در چندین کلمه و واژه کوتاه بیان نمائید.

 

      ۲- تعداد برچسب ها زیاد نباشد.
مقصود به کارگیری از تگ ارشادوراهنمایی یوزرها برای کشف کردن محتواهای موردنظرشان میباشد. زیاد بودن این تگ ها سبب ساز سردرگمی استفاده کننده و زیاد شدن بیهوده صفحه های وب سایت گردد.

زیاد بودن صفحه ها زامبی یا این که بیهوده سبب ساز می گردد ربات های گوگل فرصت متعددی را برای کراول کردن آن ها صرف نمایند و صفحه ها اساسی و مهم نادیده گرفته شوند. ۲-۵ برچسب در هر محتوا می‌تواند تعداد کافی و قابل قبولی برای برچسب گذاری باشد.

 

      ۳- از برچسب های قبل استعمال فرمایید.
یک کدام از ایرادات برچسب گذاری استعمال از تگ یکتا میباشد. تگ یکتا تگی میباشد که صرفا در یک محتوا مصرف شده. یعنی برگه ای ساخت کردیم که صرفا یک مقاله در آن وجود داراست. در گزینش برچسب ها عملکرد نمایید آن‌ها‌را طوری تعیین نمائید که به چندین نوشته ی علمی دیگر هم مرتبط باشد. برای اینکه بتوانید صحیح برچسب گذاری فرمائید  یک سری تگ از گذشته انتخاب نمائید و در هر محتوا متناسب با قضیه از آن‌ها به کارگیری نمائید.

تگ ها نباید خیلی خاص و محصور باشند از جمله گزینش اسم یک کالا تحت عنوان تگ در یک تارنما فروشگاهی عمل صدق وجود ندارد چون مطلقا هیچ فرآورده دیگری با به عبارتی اسم نخواهید داشت.
 

      ۴- برچسب ها را از تیم ها متمایز نمائید.
از اسم گروه بندی ها تحت عنوان برچسب به کار گیری نکنید. تیم بندی ها خویش قیمت و اعتباری دارا‌هستند و هر یک محتواهای مشخصی را به مخاطب نماد می‌دهند. چنانچه از آنان تحت عنوان Tag استعمال فرمائید صفحه های تکراری و شبیه ساخت‌و‌ساز می‌کنید که محتوای یکسان دارا هستند و این فعالیت روی سئوی تارنما و مقام شما تاثیری منفی خواهد داشت.

 

      ۵- به رابطه برچسب با محتوا توجه نمائید.
Tag نباید با مورد محتوای شما بی رابطه باشد. برای گزینش برچسب صحیح، می بایست از عبارات و کلمات جان دار در محتوا به کارگیری نمایید و میان آنان رابطه موضوعی و معنایی وجود داشته باشد. چون هنگامی مخاطب عبارتی را کاوش می نماید در پی محتوایی میباشد که با آن عبارت رابطه مستقیمی داشته باشد.

 

      ۶- از لغت ها کلیدی به کارگیری نکنید.
اصلا از کلمه ها و کلمه ها کلیدی مقصود خویش در برچسب ها به کارگیری نکنید. همان طور که پیش از این هم گفته شد این فعالیت سبب ساز ساخت صفحه ها شبیه و رقابت صفحه های برچسب با صفحه های مهم می‌گردد و بها آن‌ها‌را نادر می نماید.

 

      ۷- صفحه ها برچسب را سئو نمایید.
در وب سایت های وردپرسی این قابلیت و امکان وجود دارااست که شما بتوانید برای مجموعه بندی ها و تگ های خویش توضیحاتی اضافه فرمائید. هنگامی که‌این شغل را ایفا دهید صفحه ها تگ ها هم سئو میگردند و گوگل معنا هر برچسب و محتوای باطن آن را خوب فهم می نماید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.